? زنده| ایران پایان برجام را اعلام کرد

 

 


ایران پایان برجام را اعلام کرد


درخواست مایکل مور از آیت‌الله خامنه‌ای

مایکل مور٬ فیلم‌ساز مشهور آمریکایی در اینستاگرامش نوشت:
من درخواستی شخصی از رهبر ایران دارم و از او خواهش می‌کنم که به اقدام تروریستی ما (آمریکا) برای به شهادت رساندن ژنرال که با خشونت تمام انجام شد، از هیچ گونه انتقام خشونت‌آمیز و تنش‌زا استفاده نشود تا من و میلیون‌ها آمریکایی دیگر این مشکل را به صورت صلح‌آمیز حل کنیم.



پارلمان عراق به اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور رای داد

خروج فوری نیروهای آمریکایی از عراق در مجلس عراق به تصویب رسید.

عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق امروز در جلسه اضطراری مجلس عراق گفت هم به نفع عراق هم به نفع آمریکا است که حضور نیروهای آمریکایی در عراق خاتمه پیدا کند. آمریکا حدود پنج هزار نیرو در عراق دارد.

این نشست اضطراری برای بررسی موضوع نقض حاکمیت ملی عراق در حمله پهپادی آمریکا به قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس در فرودگاه بغداد تشکیل شد.



 جمهوری اسلامی میانجیگری عمان را نپذیرفت

یک هیئت دیپلماتیک از عمان که «برای میانجیگری به تهران سفر کرده بود»، بدون دستاوردی بازگشت.

المیادین گزارش داده است که تهران به هیأت عمانی اعلام کرد به هیچ میانجیگری توجه نخواهد داشت و این هیأت بدون دیدار با هیچ مقام ایرانی تهران را ترک کرد.

از سوی دیگر دولت عمان از ایران و آمریکا خواست روش‌های دیپلماتیک در پیش بگیرند./ایرنا



عضو کمیسیون امنیت ملی: آغاز کننده جنگ نخواهیم بود

علاءالدین بروجردی٬ نماینده مجلس٬ تاکید کرد که «آغاز کننده جنگ نخواهیم بود.»

او درباره پاسخ ایران به ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا گفت: «بیانیه‌ی  شورای عالی امنیت ملی  کاملا گویا بود و حائز اهمیت  است که این جنایت آمریکا بدون پاسخ نخواهد ماند.»

عضو کمیسیون امینت ملی ادامه داد: «مکان و زمان این پاسخ متناسب با شرایط توسط شورای عالی امنیت ملی مشخص و تصمیم گیری خواهد شد.»/عصر ایران



تغییر نام بزرگراه رسالت به نام «شهید سردار سلیمانی»

اعضای شورای شهر تهران از احتمال نام‌گذاری بزرگراه رسالت به نام «شهید سردار قاسم سلیمانی» خبر دادند.

به گفته محسن هاشمی  بزرگراهی که امروز قرار است به نام سردار سلیمانی نام‌گذاری شود در جلسه امروز اعلام خواهد شد.

رییس شورای شهر ادامه داد: «با نام‌گذاری بزرگراه فتح و آزادگان به نام سردار سلیمانی مخالف نیستم ولی پیشنهاد بزرگراه رسالت هم بوده است.»

وی گفت: «برخی پیشنهاد کرده بودند که بزرگراه شهید همت را به نام شهید سلیمانی تغییر دهیم که من گفتم این کار لازم نیست و نباید نام شهید همت را حذف کنیم، چرا که بزرگراه‌های زیادی برای نام‌گذاری وجود دارد.»



ترامپ: اگر ایران به آمریکایی‌ها حمله کند ۵۲ نقطه ایران را می‌زنیم

دونالد ترامپ در توئیت تازه‌ای گفته اگر ایران حمله‌ای بکند «آن‌چنان به آن‌ها ضربه می‌زنیم، که هرگز چنین ضربه‌ای نخورده‌اند».

رئیس‌جمهوری آمریکا ساعاتی پیش از این توئیت نیز هشدار داده بود در صورت حمله ایران به شهروندان یا منافع آمریکایی به ۵۲ نقطه، از جملات نقاط مهم فرهنگی و دیگر نقاط مهم برای ایران، حمله خواهد شد.

او در توئیت‌های تازه‌ای می‌گوید «آن‌ها به ما حمله کردند، و ما پاسخ دادیم. اگر دوباره حمله کنند، که من قویا به آن‌ها توصیه می‌کنم این کار را نکنند، آن‌وقت ما چنان ضربه‌ای می‌زنیم که قبلا چنین ضربه‌ای نخورده‌اند».

او در توئیت دیگری افزوده «ایالات متحده دو تریلیون دلار صرف اودات نظامی کرده‌است. ما بزرگ‌ترین و با فاصله بهترین در جهان هستیم! اگر ایران به پایگاه آمریکا حمله کند، یا به هر آمریکایی، ما برخی از ادوات زیبا و جدیدمان را… بدون اینکه تردیدی به خود راه دهیم، سراغشان می‌فرستیم».

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1213593975732527112


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »