? زنده| ۲۰ سال حبس برای نعمت‌زاده

 



اقرار رییس جمهوری: تحریم حدود ۲۰۰ میلیارد دلار درآمد ایران را کم کرد

حسن روحانی، رییس جمهوری٬ درآمد از دست رفته ایران به دلیل تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا را در سه سال اخیر حدود ۲۰۰ میلیارد دلار اعلام کرده است.

رییس جمهوری در مراسم راه‌اندازی قطار گلشهر به شهر جدید هشتگرد گفت: «اگر جنگ اقتصادی نداشتیم از سال ۹۵ تا امروز ۲۰۰ میلیارد دلار منابع اضافی وارد کشور می‌شد، اگر تحریم نبود نفتی که امروز ما می‌فروشیم و مقدار آن بالا نیست ۵۰ میلیارد سال گذشته و ۵۰ میلیارد امسال درآمد ما افزایش می‌یافت.»/ایرنا



۲۰ سال حبس برای نعمت‌زاده

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه، از صدور حکم ۲۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق برای شبنم نعمت‌زاده، دختر محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر سابق صنعت و معدن و تجارت، خبر داد.

اسماعیلی افزود که خانم نعمت‌زاده از خدمات دولتی نیز به طور دائم محروم شده است. رد مال ۴۵ میلیارد ریال هم از دیگر محکومیت‌های شبنم نعمت‌زاده اعلام شده است.

شهریورماه سال جاری، شبنم نعمت‌زاده، دختر محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر سابق صنعت، به اتهاماتی از جمله «انحصار دارو و تحصیل مال از طریق نامشروع» بازداشت شد./خبرگزاری میزان


احضار مجدد سپیده قلیان


جنجال‌های مرد چهار همسره

 


حمله حشدالشعبی به سفارت آمریکا در عراق

در رسانه ها و شبکه‌های اجتماعی تصاویری از حضور گسترده اعضای حشدالشعبی در مقابل سفارت آمریکا در بغداد  منتشر شده است. شبه نظامیان حشد به سفارت آمریکا در این  عراق حمله کرده دیوار آن را خراب کرده و تیراندازی کردند. به نظر می رسد این حمله در پاسخ  به حملات آمریکا به مواضع حزب‌الله عراق، شاخه‌ای از نیروهای حشد شعبی در روزهای گذشته باشد.

در حملات هوایی آمریکا در شامگاه یکشنبه پنج پایگاه کتائب حزب‌الله در عراق و سوریه هدف قرار گرفتند و دست کم ۲۵ نفر کشته و ده‌ها نفر  زخمی شدند.

https://twitter.com/MichaelCoudrey/status/1211957277613121537

 


دستگاه قضا: نرگس محمدی را نزدند

تقی رحمانی: هنوز آثار ضرب و شتم مشهود است

اسماعیلی، سخنگوی دستگاه قضا، امروز خبر ضرب و شتم «نرگس محمدی» در زندان را تکذیب کرد و گفت در این‌باره  هم از اداره کل زندان‌ها پرس و جو کرده و هم با تعدادی از افرادی که در صحنه حضور داشتند صحبت کرده است.

او تاکید کرد که « اگر این صحبت‌ها را تکذیب می‌کنیم با سند و مدرک است، نه بر اساس ادعای یک فرد.»

پیش از این نامه ۴ صفحه ای نرگس محمدی و شرح ضرب و شتم او در زمان تبعید به زندان زنجان توسط رییس زندان اوین و ماموران امنیتی خبرساز شد.

تقی رحمانیِ همسر نرگس محمدی در واکنش به تکذیب این خبر نوشت:


قوه‌ قضاییه: اعلام آمار کشته‌شدگان اعتراض‌ها به ما ربطی ندارد

اسماعیلی، سخن‌گوی قوه‌قضاییه امروز اعلام کرد: «این‌که می‌گویند قوه قضا باید آمار کشته‌شدگان حوادث اخیر را اعلام کند، اشتباه است.
این مسوولیت با دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی است.»

او همچنین درباره بازداشت خانواده پویا بختیاری،  گفته: «ما کاری به خانواده افراد نداریم اما وقتی کارهای مجرمانه به خارج‌از کشور وصل می‌شود و امنیت مردم را تهدید می کند واردمی‌شویم.»


ارائه‌ی طرح دو فوریتی تک نرخی شدن بنزین به مجلس


عراق تهدید کرد: در روابط با آمریکا بازنگری می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شورای امنیت ملی دولت عراق روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد حملات هوایی ایالات متحده «عراق را برای حفاظت از خود و حاکمیت این کشور به بازبینی روابط و چارچوب همکاری‌های امنیتی، سیاسی و حقوقی با آمریکا وادار می‌کند.»

به نقل از یورونیوز در این بیانیه نیروهای ایالات متحده متهم شده اند که «براساس اولویت‌های سیاسی خود» تصمیم گرفته‌اند و کاری به منافع دولت و ملت عراق نداشته‌اند.


۱۰ کشته در واژگونی اتوبوس زنجان ـ تبریز

 


پومپئو: حملات ایران و گروه‌های نیابتی پاسخی قاطعانه می‌گیرد

مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا در جریان گفتگو با مقام های ارشد منطقه خاورمیانه تاکید کرده است که هرگونه حمله ای از سوی ایران یا گروه های نیابتی تحت حمایت ایران با پاسخی قاطعانه روبرو خواهد شد.

به گرارش بی بی سی  پومپئو روز دوشنبه تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی و محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی صحبت کرد.


معاون شهردار تهران: بیشتر وزارتخانه‌ها عوارض سالانه ندادند


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »