یک نماینده مجلس: نیروی انتظامی مسئولیت کشتن تعدادی از معترضان آبان را پذیرفت

زیتون– جلال میرزایی٬ نماینده مجلس و عضو فراکسیون امید خبر از آن داد که نیروی انتظامی مسئولیت کشتن تعدادی از معترضان آبان را پذیرفته است.

او در این رابطه افزود: «امسئولیت تعدادی از کشته‌شدگان را نیروی انتظامی پذیرفته است در این باره نیاز داریم گزارشی شفافی از تعداد کشته‌ها و نحوه کشته شدن‌شان ارائه شود.»

بیش از یکصد شهر ایران در اواخر آبان سال جاری شاهد اعتراض گسترده به سه برابر شدن بهای بنزین آزاد بودند. نهادهای بین‌المللی مدافع حقوق بشر نسبت به ابعاد سرکوب شدید و شمار کشته‌شدگان این اعتراضات ابراز نگرانی کرده‌اند.

به رغم این که بیش از ۴۰ روز از این اعتراضات می‌گذرد، مقام‌های حکومت جمهوری اسلامی از اعلام آمار کشته‌شدگان و بازداشتی‌ها خودداری می‌کنند و ارقام اعلام شده توسط نهادهای مدافع حقوق بشر را تکذیب می‌کنند.

در همین زمینه در دوم دی ماه خبرگزاری رویترز در گزارشی تعداد کشته‌شدگان اعتراضات آبان ماه را حدود ۱۵۰۰ نفر اعلام کرد.

رویترز در این گزارش از قول «سه منبع نزدیک به حلقه اطرافیان» علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی «و یک مقام چهارم» نوشت که رهبر جمهوری اسلامی به مقام‌های ارشد کشور گفته «هر کاری لازم است برای متوقف کردن» اعتراضات انجام دهند.

این گزارش اضافه کرده بود که علی خامنه‌ای که چند روز پس از آغاز اعتراضات آبان «بیقرار شده بود» با جمع کردن مقامات ارشد امنیتی و دولتی خود، دستور جمع کردن اعتراضات به هر قیمتی را صادر کرده است.

اما مقام های جمهوری اسلامی خبرگزاری رویترز را به «جعل خبر» آمار متهم کرده و این گزارش را تکذیب کردند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. بله پذیرفت و لابد هم با افتخار ، همانطور که رئیس قوه قضائیه مسئولیت کشتار بیش از پنجهزار نفر در سال ۶۷ . بیچاره امام راحل عظیم الشان که با حسرت گردن زده ۸۰۰ نفر یهودی به دست حضرت علی را بیان میکرد ، هر چند در روایتی جعلی !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »