علی مطهری: مقام رهبری با استیضاح وزیر کشور به خاطر در پیش بودن انتخابات مخالف‌ است

زیتون– علی مطهری٬ نماینده مردم تهران در مجلس٬ خبر از آن داد که آیت‌الله خامنه‌ای با استیضاح وزیر کشور «مخالف است.»

مطهری در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه استیضاح وزیر کشور به کجا رسیده است، گفت: «این استیضاح علیرغم فشار‌های زیادی که از جا‌های مختلف به نمایندگان استیضاح‌کننده برای پس گرفتن امضایشان وارد شد اکنون ۲۰ امضا دارد در حالی که فقط ۱۰ امضا لازم است. این ۲۰ نفر قابل تقدیر هستند.»

علی مطهری پیشتر خبر از آن داده بود که استیضاح‌کنندگان وزیر کشور «از جا‌های مختلف» از جمله از طرف برخی استانداران «تحت فشار هستند.»

این نماینده مجلس ادامه داد: «هیئت رییسه می‌گوید مقام رهبری با استیضاح مخالف‌اند، لذا آن را اعلام وصول نمی‌کنیم. احتمالا مخالفت ایشان به خاطر در پیش بودن انتخابات مجلس است.»

او افزود: «ما استیضاح را به بعد از انتخابات مجلس موکول می‌کنیم. معتقدیم که وزیر کشور به عنوان مجری تصمیم شورای هماهنگی سران قوا درباره مدیریت مصرف سوخت، به خاطر فراهم نکردن مقدمات و تمهیدات لازم برای اجرای این تصمیم، زمینه خسارات مالی و تلفات جانی قابل توجه را ایجاد کرده و به نظام جمهوری اسلامی ضربه وارد کرده است و باید بیاید و به نمایندگان مردم بابت این اشتباه بزرگش پاسخ بدهد.»

مطهری تاکید کرد: «البته خدمات ایشان در جای خود محفوظ و قابل تقدیر است، ولی نمی‌توان از این خطای بزرگ او گذشت گرچه به نظر من رئیس‌جمهور متهم ردیف اول است، ولی استیضاح او در شرایط موجود به صلاح نیست.»

این اولین بار نیست که آیت‌الله خامنه‌ای در کار نمایندگان مجلس دخالت کرده است.

پیشتر محمود صادقی، نماینده مجلس٬ خبر از آن داده بود که در جریان اجرای افزایش بهای بنزین در ایران، نمایندگان مجلس در صدد مخالفت با آن بودند، اما رهبر جمهوری اسلامی با «ارسال یادداشتی» به رییس مجلس خواستار عدم مداخله نمایندگان مجلس در این موضوع شد.

او در کانال تلگرامی اش نوشته بود: «دو روز پس از اجرای طرح افزایش قیمت بنزین و متعاقب بروز اعتراض‌های گسترده در سطح کشور و ارائه‌ی طرح‌هایی برای لغو یا تعدیل این طرح از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مقام معظم رهبری در روز یکشنبه ۲۶ آبان ۹۸ صریحا حمایت خود را از این طرح اعلام کردند و با ارسال یادداشتی خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی، نمایندگان را از مخالفت با آن برحذر داشتند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

4 پاسخ

  1. این هم از توجیحات بدتر از حمایت است وعذر بدتر از گناه است همه علت این رسوایی را میدانند که چرا وزیر کشور استیضاح نمیشود چون او که خود اختیاری ندارد وفرمانده حتی نیروی انتظامی هم نیست پس مجبور خواهد بود بگوید دستور سرکوب در اختیار من نبوده ونیست پس کیست ؟؟معلوم است که فرمانده کل نیروهای سرکوبگر کیست وبرای اینکه اسم ایشان بر تریبون مجلس فرمایشی هم به صلاح نیست پس استیضاح به صلاح نیست وبنا به فرموده مجلس وقانون ونماینده ووکیل وموکل برفنا؟!

  2. این هم از توجیحات بدتر از حمایت است وعذر بدتر از گناه است همه علت این رسوایی را میدانند که چرا وزیر کشور استیضاح نمیشود چون او که خود اختیاری ندارد وفرمانده حتی نیروی انتظامی هم نیست پس مجبور خواهد بود بگوید دستور سرکوب در اختیار من نبوده ونیست پس کیست ؟؟معلوم است که فرمانده کل نیروهای سرکوبگر کیست وبرای اینکه اسم ایشان بر تریبون مجلس فرمایشی هم به صلاح نیست پس استیضاح به صلاح نیست وبنا به فرموده مجلس وقانون ونماینده ووکیل وموکل برفنا؟!

  3. جناب مطهری از خود رفع مسئولیت نکنید وکیل بی اجازه موکل حق ندارد وکالت را به کس دیگری منتقل کند. حال بهتر است جمعا مجلس را خالی کنید رهبر بنشیند.

  4. کار خرابتر از این حرفهاست. خواستند وزیر کشور را هم فدا کنند گویا بمصلحت نظام نیست. شاید اوضاع از کنترل خارج شود و حرفهایی پیش بیاید که بعضی رازها فاش شود. انتخابات بهانه است.
    تازه مگر این قانونی است که وقتی مجلس بخواهد وزیری را استیضاح کند رهبر جلویش را بگیرد؟
    گرچه ولی امر مطلق مسلمین جهان تابع قانون اساسی خود نظام مقدس هم نیست. «توی دهن دولت و مجلس هم میزند»

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »