احکام تجدید نظر متهمین پرونده هفت‌تپه را صادر شد

زیتون– کمپین دفاع از بازداشت شدگان هفت تپه خبر داد که احکام تجدید نظر متهمین این پرونده صادر شده است.

بر اساس این گزارش اسماعیل بخشی، سپیده قلیان، محمد خنیفر ، امیرحسین محمدی‌فرد، ساناز الهیاری٬ عسل محمدی و امیر امیرقلی هر کدام به پنج سال حبس تعزیری محکوم شدند.

این فعالان کارگری پیشتر در دادگاه بدوی نیز به زندان طویل المدت محکوم شده بودند.

اسماعیل بخشی، نماینده کارگران نیشکر هفت‌تپه، به ۱۴ سال حبس، سپیده قلیان، فعال کارگری به ۱۹ سال و شش ماه، و محمد خنیفر، کارگر نیشکر هفت‌تپه، به شش سال زندان محکوم شده‌ بودند.

همچنین، امیرحسین محمدی‌فرد، ‌ساناز الهیاری،‌ عسل محمدی و امیر امیرقلی، از اعضای زندانی نشریه گام، هر یک به تحمل ۱۸ سال زندان محکوم شده‌اند.

بر اساس حکم بدوی هفت سال از حکم صادر شده برای اسماعیل بخشی و هشت سال از حکم صادر شده برای سپیده قلیان و هفت سال از احکام صادر شده برای چهار عضو نشریه گام، قابل اجرا بود.

آن زمان فرزانه زیلابی، وکیل کارگران زندانی شرکت هفت‌تپه، گفت که صدور این حکم‌ها «پس از جوسازی‌های سیاسی و پیشداوری های مسئولان ارشد قوه قضائیه و برخی رسانه‌های مرتبط همچون صدا و سیما، کیهان و فارس نیوز، دور از انتظار وکلای پرونده و کارگران و فعالان کارگری نبوده است.»

او اضافه کرده بود: «ایراد و تأکید ما در پرونده بر این بود که در مورد اسماعیل بخشی و سپیده قلیان، مأمورین امنیتی وزارت اطلاعات، ضابط بی‌طرف محسوب نمی‌شوند و ذی‌نفع هستند از این‌رو تقاضای ارجاع به ضابطان بی‌طرف را داشتیم.»

اعتراضات کارگران هفت تپه از سال ۹۷ به صورت گسترده آغاز شد ولی این اعتراضات با برخورد امنیتی و قضایی از سوی حکومت روبرو شد. اسماعیل بخشی نماینده کارگران هفت تپه از جمله کارگرانی بود که پس از بازداشت، اعلام کرد مورد شکنجه قرار گرفته است و برای دومین بار بهمن ماه سال گذشته دستگیر شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. نظام مقدس به حبس درمانی رو آورده است اما به گفته سعدی :
    چو تیره شود مرد را روزگار
    همه آن کند کش نیاید به کار

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »