شکایت اروپایی‌ها٬ کشف انبار موشکی در عراق٬ توقیف کشتی حامل موشک برای یمنی‌ها

ایران درگیر بحران جدید موشکی

زیتون– جمهوری اسلامی درگیر بحرانی جدید در خصوص صنعت موشکی شده است.

خبرگزاری اسوشیتدپرس گزارش داده‌است که سه کشور اروپایی در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل ملل متحد، به «توسعه موشک‌های بالیستیک با توانایی حمل کلاهک هسته‌ای توسط ایران» اعتراض کرده‌اند.

بریتانیا، فرانسه و آلمان در نامه مشترک خود گفته‌اند این اقدام با قطعنامه سازمان ملل که از تهران می‌خواهد چنین اقدامی انجام ندهد، سازگار نیست.

به گفته اسوشیتدپرس سفرای اروپایی نزد سازمان ملل از دبیرکل این سازمان خواسته‌اند تا در گزارش بعدی خود به شورای امنیت، اعضا را در جریان این موضوع که اقدامات و فعالیت‌های موشکی جمهوری اسلامی «ناسازگار» با قطعنامه ملل متحد در سال ۱۳۹۴ است، قرار دهد.

در نامه سه کشور اروپایی گفته شده آن‌ها «قویا بر این نتیجه‌گیری پافشاری می‌کنند، که توسعه موشک‌های بالیستیک با توانایی حمل کلاهک هسته‌ای و فناوری‌های مشابه توسط ایران، ناسازگار است» با بخشی از قطعنامه که به این مورد اشاره دارد.

این نامه به تصاویری از یک آزمایش جدید، احتمالا مربوط به موشک شهاب-۳ و نوع سیستم استفاده‌شده در این آزمایش توسط ایران نیز اشاره کرده است.

از سوی دیگر  روزنامه نیویورک تایمز خبر از آن داد که جمهوری اسلامی «با استفاده از ادامه هرج و مرج در عراق» زرادخانه ای مخفی از موشک های کوتاه برد خود در عراق راه انداخته است.

در همین رابطه مقام‌های آمریکایی روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کردند یک کشتی کوچک حامل مقادیر زیادی از قطعات مربوط به موشک‌های هدایت‌شونده ایرانی که برای شورشیان یمن ارسال شده بود را کشف و ضبط کرده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در این رابطه نوشت کشتی مذکور چهارشنبه گذشته در آب‌های شمال دریای عرب توسط نیروی دریایی آمریکا و یک تیم گارد ساحلی همراه آنها توقیف شد.

منابع این خبرگزاری آمریکایی می‌گویند که این رویداد نشان می‌دهد روند قاچاق اسلحه و ارسال غیرقانونی تجهیزات نظامی به شورشیان حوثی در یمن، گروه شبه نظامی شیعه مورد حمایت ایران، همچنان ادامه دارد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

شکایت اروپایی‌ها٬ کشف انبار موشکی در عراق٬ توقیف کشتی حامل موشک برای یمنی‌ها

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »