? زنده| وزارت اطلاعات: دستگیری عناصر مرتبط با سرویس اطلاعاتی آمریکا

 

 



وزارت اطلاعات: دستگیری عناصر مرتبط با سرویس اطلاعاتی آمریکا

وزارت اطلاعات اعلام کرد که تعدادی از «عناصری که در تلاش برای جمع آوری اطلاعاتی از اغتشاشات و انتقال آنها به خارج کشور جهت ارائه به بیگانگان بودند» را شناسایی و دستگیر کرده است.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت اطلاعات «عناصر مذکور که با بودجه سرویس اطلاعاتی آمریکا (CIA) که در کشورهای مختلف آموزش‌های لازم جمع آوری اطلاعات در پوشش شهروند خبرنگاری دیده بودند، از مدت‌ها قبل تحت رصد اطلاعاتی قرار داشته و پس از اوج گیری اغتشاشات، مشخص شد که دستوراتی برای حضور در اغتشاشات و تهیه گزارشات دقیق و به ویژه تصویری دریافت کرده‌اند.»

گفته شده تعداد ۶ نفر از این افراد در زمان حضور در صحنه‌ اعتراضات خیابانی و همچنین ۲ نفر دیگر پیش از خروج از ایران دستگیر شده‌اند./خبرگزاری تسنیم



تفاهمنامه احداث ۳۰ هزار واحد مسکونی توسط ایران در سوریه

محمد اسلامی٬ وزیر راه و شهرسازی٬ از احداث ۳۰ هزار واحد مسکونی توسط شرکت‌های ایرانی در این کشور خبر داد./خبرگزاری فارس



رییس جمهوری: من هم زمان افزایش قیمت بنزین را نمی‌دانستم

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، مدعی شد که موضوع افزایش قیمت بنزین را به شورای امنیت کشور واگذار کرده بود و خودش نیز از این موضوع اطلاع نداشته است.

او در سفری به استان آذربایجان شرقی گفت: «موضوع بنزین را به وزیر کشور و شورای امنیت کشور واگذار کردم. گفتم اجرایش با شما و صداوسیما، بروید و به من هم نگویید و هر وقت مناسب دیدید اجرا کنید.»

رییس جمهوری مدعی شد که پس از اجرای طرح افزایش قیمت بنزین، صبح جمعه از افزایش قیمت بنزین مطلع شده است./ایرنا


اینترنت تلفن‌های همراه در ۹ استان وصل شد


محمود صادقی: وزارت اطلاعات از مشارکت برخی عناصر در تخریب اماکن عمومی گزارش دهد

محمود صادقی٬ نماینده مجلس٬ خواست که وزارت اطلاعات گزارشی از احتمال مشارکت برخی عناصر در حمله و تخریب اماکن عمومی به مردم ارائه کند.



تقاضای ۱۷ سال زندان برای نجفی

جلسه رسیدگی مجدد به پرونده قتل میترا استاد با حضور متهم نجفی در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.

نماینده دادستان در این جلسه خواستار  تاکید کرد که از ناحیه دادسرا محرز بوده و این اقدام نه تنها موجب اخلال در نظم جامه بلکه موجب اخلال در جامعه بین‌المللی نیز شده است و من برای متهم تقاضای اشد مجازات که همان ۱۰ سال حبس تعزیری است را از باب مباشرت در قتل میترا استاد دارم و در خصوص نگهداری غیر مجاز سلاح تقاضای اشد مجازات، یعنی دو سال حبس تعزیری را دارم که دادگاه نیز پیش از این حکم به اشد مجازات داده است و در خصوص ایراد صدمه غیرموثر در قتل یعنی اتهام سوم متهم نجفی تقاضای اشد مجازات یعنی پنج سال حبس تعزیری را از محضر دادگاه دارم.

او افزود که برای هر یک از بزه‌های ارتکابی باید حداکثر مجازات را تعیین کنند و از دادگاه تقاضا دارم متهم نجفی به اشد مجازات محکوم شود و مجازات تکمیلی نیز برای وی در نظر گرفته شود و متهم از نظر دادستانی مستحق هیچ تخفیفی نمی‌باشد.



قرار «بازداشت موقت» سها مرتضایی صادر شد

برای سها مرتضایی دانشجوی ستاره دار دانشگاه تهران، قرار بازداشت موقت صادر شده است.

مصطفی نیلی، وکیل سها مرتضایی در این رابطه خبر داد که «دیروز برای پیگیری وضعیت سها مرتضایی به دادسرای مقدس رفتم. پرونده‌ش در شعبه سوم بازپرسی است و قرار بازداشت موقت برایش صادر شده است.»

این وکیل دادگستری گفته است که اجازه‌ی ورود به شعبه و اعلام وکالت را نیز به او نداده‌اند.



وزیر کشور خاستار پخش اعترافات تلویزیونی معترضان شد

عبدالرضا رحمانى فضلى٬ وزیر کشور٬ در برنامه تلویزیونی نگاه یک خواستار آن شد که اعترافات اغتشاشگران باید در تلویزیون پخش شود.

این درحالی است که پیشتر مجلس با مصوبه‌ای پخش اعترافات تلویزیونی را ممنوع کرده بود.


درخواست مجازات رعب آور معترضان در تلویزیون با استناد به قرآن


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »