رهبر جمهوری اسلامی تمامی هزینه‌های تصمیم «افزایش قیمت بنزین» را پذیرفت

زیتون–  علی سعیدی، رییس عقیدتی سیاسی دفتر فرماندهی کل قوا، امروز (چهارشنبه) در یک سخنرانی خبر داد که آیت‌الله خامنه‌ای خود مسئولیت «تمام هزینه‌های» تصمیم به گران کردن بنزین را پذیرفته است.

ایسنا خبر داد که رییس عقیدتی سیاسی دفتر فرماندهی کل قوا ضمن اشاره به این که «باید ماهیت، عوامل و دست‌اندکاران فتنه ۲۵ آبان نیز افشا شود» می‌گوید که بر اساس تحلیل حکومت، انتظار مقامات بر این بوده است که اعتراض گسترده‌ای در کشور به راه نیفتد.

او گفت: «در مورد سال ۹۸ تحلیل این بود که با توجه به مجموعه تدابیر و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب شرایط متفاوت پیش رفته است، اما متاسفانه برخی از بی‌تدبیری‌ها و عدم پیش‌بینی‌های لازم فتنه دیگری را رقم زد که ابعاد و گستردگی آن هنوز خیلی روشن نیست.»

به گفته این مقام امنیتی، آیت‌الله خامنه‌ای «در جریان این اعتراضات «تمام هزینه‌های تصمیم اخیر را بر عهده گرفتند که اگر این اتفاق نمی‌افتاد معلوم نبود چه اتفاقی بیفتد».

علی سعیدی در ادامه با اشاره به انتخابات مجلس که قرار است چهار ماه دیگر برگزار شود از «دشمنی» سخن گفته است که قرار است با توسل به انتخابات حکومت جمهوری اسلامی را سرنگون کند.

او گفت: «دشمن به دنبال براندازی با استفاده از دموکراسی از پنجره انتخابات است.»

از صبح روز جمعه و ساعاتی پس از افزایش قیمت بنزین شهرهای مختلف ایران صحنه تجمعاتی در اعتراض به افزایش قیمت بنزین بود.

بر اساس گزارش‌ها بیش از ده تن در جریان این اعتراضات کشته شده‌اند. هزاران تن بازداشت و تعداد کثیری زخمی‌ شده‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »