?زنده| قدیانی: گرانی بنزین برای تأمین هزینه «سیاست‌های تنش‌زا و جاه‌طلبانه» خامنه‌ای است

 

 




کامیل احمدی، مردم شناس و پژوهشگر٬ آزاد شد

کامیل احمدی، مردم شناس و پژوهشگر کرد ایرانی با وثیقه نیم میلیارد تومانی از زندان آزاد شده است.

شبکه حقوق بشر کردستان در توییتر خود خبر آزادی این پژوهشگر را که ایرانی ـ بریتانیایی است، تائید کرده است.

کامیل احمدی، ۲۰ مرداد امسال توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در تهران دستگیر شده بود.

شبکه حقوق بشر کردستان می‌گوید کامیل احمدی ماه اول بازداشتش را در سلول انفرادی بند دو الف زندان اوین گذرانده که زیر نظر اطلاعات سپاه است و از ماه پیش به بند عمومی این زندان منتقل شده بود.




قدیانی: گرانی بنزین برای تأمین هزینه «سیاست‌های تنش‌زا و جاه‌طلبانه» خامنه‌ای است

ابوالفضل قدیانی فعال سیاسی در واکنش به گرانی بنزین و اعتراضات مردم در روزهای اخیر در نامه ای سرگشاده نوشت که گرانی بنزین هزینه گزاف «سیاست های تنش زا و جاه طلبانه» خامنه ای را تامین می کند.

ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی، در نامه‌ای سرگشاده افزایش ناگهانی و غافلگیرانه بنزین را طرح و تصمیم علی خامنه ای مستبد امروز ایران دانست و نوشت که خامنه‌ای «طبق عادت دیرینه خود هرگز جرات پذیرش مسئولیت تصمیم های خود را ندارد.»

او با بیان این که حسن روحانی رئیس جمهور ایران رسما اعلام کرد ۴۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد، در ادامه نوشت که «دیواری از دیوار مردم مظلوم ایران کوتاه‌تر نیافته‌اند» تا در این شرایط سخت این کسری بودجه حیرت آور و سایر هزینه های سنگین و گزافی که «سیاست های تنش زا و جاه طلبانه آقای خامنه ای به بار آورده» را تامین کنند.

آقای قدیانی در بخشی از نامه خود با اشاره به این که «برای مردم پر روشن است این افزایش قیمت سر آغاز دور جدیدی از تورم بوده و موجی از گرانی ها را به دنبال خود خواهد آورد» این سوال را مطرح کرد که چرا باید مردم چنین تاوان سنگینی را بپردازند؟

در بخش دیگری از این نامه آمده است که «ارگان های امنیتی نظامی لباس شخصی ها و دیگر افراد سرکوبگری که در سرکوب شرکت کرده و می کنند در قبال خون‌های ریخته شده مسئولند و پاسخگو اما مسئول اصلی و نهایی در قبال خون های ریخته شده آقای خامنه ای است که باید پاسخگو باشد.»



 لغو بازی دیگری از لیگ برتر ایران

سازمان لیگ برتر ایران اعلام کرد که دیدار دو تیم پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان لغو شد. این بازی قرار بود روز جمعه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شود.

بنابر اعلام سازمان لیگ برتر دلیل لغو این بازی «مشکلات بستر اینترنتی و عدم امکان فروش بلیت الکترونیک برای هواداران دو تیم» است. پبش از این نیز در جریان ناآرامی‌های روزهای اخیر چهار بازی دیگر لغو شده بود.



ایران در هاله ای از ابهام

در پنجنمین روز از ناآرامی‌های اعتراض به گرانی بنزین، در غیاب اینترنت آمار دقیقی از تعداد کشته ها، زخمی ها و بازداشتی های این دور از اعتراضات در دست نیست. بر اساس آخرین برآوردهای نهادهای حقوق بشری دستکم ۱۰۶ نفر در ۲۱ شهر ایران کشته شدند.

رسانه های داخلی ایران فقط خبر خسارات مالی را منتشر می‌کنند، به گزارش خبرگزاری فارس براساس برآوردهای اولیه خسارت مالی ناشی از تخریب به فروشگاه های زنجیره‌های حدود ۱۷۰ میلیارد تومان است.

 


چهارمین روز قطع اینترنت در ایران

شبکه ناظران اینترنت – نت‌بلاکز –  اعلام کرد که  قطع تقریباکامل اینترنت در ایران همچنان ادامه دارد.

به گغته ابن شبکه: « هفتاد و پنج ساعت است که ایران قطع تقریبا کامل اینترنت را به جریان انداخت و به این ترتیب، ایران را در انزوا از بقیه جهان قرار داد.»


 اسرائیل به مواضع ایران در سوریه حمله کرد

وزارت دفاع اسرائیل اعلام کرد روز چهارشنبه به تلافی راکت های شلیک شده از سوریه حملات “وسیعی” علیه نیروهای قدس ایران و نیروهای مسلح سوریه انجام داده است.

دیدبان حقوق بشر سوریه گفت ۱۱ نفر در حمله هوایی اسراییل به سوریه کشته شدند.

 


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »