کشته شدن چند معترض عراقی در پی حمله به کنسولگری ایران در کربلا

زیتون– شب گذشته عده‌ای از معترضین عراقی به کنسولگری ایران در کربلا حمله کردند.

معترضان عراقی بر دیوارهای ساختمان کنسولگری ایران در کربلا با اسپری نوشتند: «کربلا آزاد است، ایران برو بیرون! بیرون!»

معترضانی که پیرامون ساختمان کنسولگری ایران در کربلا گرد هم آمده بودند با پرتاب سنگ و با برافروختن آتش به نمایندگی ایران در این شهر حمله کردند. دیوار کنسولگری ایران در کربلا در اثر حمله معترضان به آتش کشیده شده است.

معترضان قصد داشتند وارد ساختمان کنسولگری شوند. اما مداخله نیروهای انتظامی مانع از انجام این اقدام شده است. معترضان علیه جمهوری اسلامی و مسئولان ایران شعار داده‌اند. فیلم‌های متعددی از حمله معترضان به کنسولگری ایران در کربلا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

در همین رابطه رییس پزشکی قانونی عراق امروز (دوشنبه) به خبرگزاری فرانسه گفت طی شبی که گذشت چهار تن از معترضان عراقی در مقابل ساختمان کنسولگری ایران در کربلا به ضرب گلوله به قتل رسیده‌اند.

رادیو فردا در این رابطه بر اساس این گزارش نوشت که نیروهای امنیتی در کربلا به سمت معترضانی که قصد داشتند از دیوار کنسولگری ایران بالا بروند شلیک کردند که در جریان آن سه معترض کشته شده و ۱۹ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

خبرگزاری ایلنا نیز با انتشار خبر حمله معترضان عراقی به کنسولگری ایران در کربلا، تعداد شرکت‌کنندگان در حمله به کنسولگری ایران را بین ۴۰۰ نفر تا یک هزار نفر اعلام کرده است.

میر مسعود حسینیان، سرکنسولگری جمهوری اسلامی٬ در کربلا در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه العالم گفته است که پس از دخالت نیروهای انتظامی عراق، وضعیت کنسولگری به حالت عادی بازگشته است. العالم در گزارش خود مدعی شده که معترضان نماینده مردم عراق نبوده و «افراد مجهول‌الهویه» هستند.

خبرگزاری ایلنا نیز خبر از مجروح شدن عده‌ای در جریان رویارویی پلیس با معترضانی که ساختمان کنسولگری ایران در کربلا را محاصره کرده بودند، داده است.

ایلنا در گزارش خود اما کشته شدن معترضان عراقی را تکذیب کرد و نوشت که نه نفر در اثر خفگی به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »