آیت‌الله خامنه‌ای: انقلاب اساسا علیه آمریکا بود

زیتون– آیت‌الله خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی٬ در سخنرانی به مناسبت سالروز ۱۳ آبان٬ مدعی شد که انقلاب سال ۵۷ «اساسا علیه آمریکا» بوده است.

او در ادامه مدعی شد که بعضی‌ها تاریخ را تحریف می کنند که «شروع اختلافات از تسخیر لانه جاسوسی بوده»؛ آیت‌الله خامنه‌ای ادامه داد: «این تحریف تاریخ است اختلاف بین ملت ایران با دولت آمریکا از ۲۸مرداد و قبل آن بود که آنها ملت ایران را دچار یک رژیم فاسد وابسته کردند.»
به گفته رهبر جمهوری اسلامی آمریکا همیشه با ملت ایران دشمنی کرده؛ حتی در رژیم طاغوت قبل از انقلاب هم که یک دولت ملی را در سال ۱۳۳۲ ساقط کرد٬ البته آن دولت هم تقصیر داشت که به آمریکا اعتماد کرده بود.
آیت‌الله خامنه‌ای ادامه داد: «بعد از انقلاب هم که تا امروز همه‌اش تحریم و تهدید و بدگویی و مشکل‌تراشی و نفوذ بوده است.»
او در بخش دیگری از سخنان امروزش با اشاره به تلاش‌های امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه، برای میانجی‌گری بین ایران و آمریکا گفت که «رییس‌جمهور فرانسه یک ملاقات با ترامپ را حلّال همه مشکلات ایران دانسته بود که باید بگوییم این شخص یا خیلی ساده است یا همدست امریکایی‌ها است.»
رهبر جمهوری اسلامی در این سخنرانی توضیح داد که «این منع مذاکره، یک منطق محکمی دارد: راه نفوذ دشمن را می‌بندد».او آمریکا را متهم کرد که «بعد از انقلاب» همواره به دنبال «مشکل‌تراشی و نفوذ» بوده و گفت پاسخ این رفتار، بستن «راه ورود و نفوذ مجدد» آمریکا بوده‌است.

آیت‌الله خامنه‌ای همچنین گفت «این‌که برخی خیال می‌کنند مذاکره با آمریکا مشکلات کشور را حل می‌کند، صددرصد اشتباه است».

او گفت از نظر آمریکا «قبول مذاکره به معنای به زانو درآوردن جمهوری اسلامی» است و پس از مذاکره هم «هیچ امتیازی» نخواهد داد.

رهبر جمهوری اسلامی افزود: «یک مدت معطل برجام بودیم، یک مدت دیگر هم معطل دستور رئیس‌جمهور آمریکا برای تمدید مهلت‌های سه‌ماهه‌ای بودیم که متأسفانه در برجام گذاشته‌اند، و یک مدت هم معطل بمانیم برای رئیس‌جمهور فرانسه و برنامه‌های فرانسوی‌ها، در حالی که این انتظارها، سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی را دچار بلاتکلیفی می‌کند و کشور را به رکود و عقب‌ماندگی می‌کشاند.»

او تأکید کرد که «این انتظارها را رها کنید. البته نمی‌گویم رابطه‌ها را قطع کنید بلکه می‌گویم به خارجی‌ها دل نبندید و فقط به داخل دل ببندید.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. انقلاب وقتی رخ داد، و ما جوان بودیم و شاهدش، برای دفع ستم و استبداد رژم شاه و ساواک و … بود عمدتا، و البته آمریکا و بقیه قدرت ها حامی آن بودند. اما اینکه اساسا علیه آمریکا بود، چنین نبود. اگر شاه در پس مریضی اش به آمریکا نمی رفت، که ظاهرا حکومت کارتر هم نهایتا، عذر آنها را از آمریکا خواست(بر اساس سخنان همسر شاه، نقل در کتاب “شاهد، wittness” رفیع زاده، رئیس اول و آخر ساواک در آمریکا)، و اگر تبلیغات روسیه ریشه دوانده ی چپی ها و دنباله رو هایش و از جمله توده ای و فدائیان و رجوی و پیمان و موسوی خوئینی ها نبود، که به اشغال سفارت توسط جوانان اغفال شده و تحریک شده، بیانجامد و نیز، نادانی امثال تاج زاده و نبوی، در بهم زدن مذاکرات با کارتر، به مدیریت دکتر علی شمس اردکانی، و ….و موج سواری آخوندها و ندانم کاری دیگران، و … روند روابط کشور ما با قلدری مثل آمریکا میتوانست جور دیگری رقم بخورد.

  2. متاسفانه، ترامپ، جای پاسخی نمیگذارد.
    اگر کارتر بود، یا اوباما، مطلب فرق میکرد.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »