تایید نامه نگاری روحانی به سران شورای همکاری خلیج فارس و عراق

زیتون– روز گذشته (شنبه) یک رسانه عربی خبر نامه نگاری حسن روحانی٬ رییس جمهوری٬ به سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را منتشر کرد.

این خبر امروز (یکشنبه) از سوی وزارت امور خارجه ایران تایید شد.

عباس موسوی٬سخنگوی وزارت امور خارجه٬ در نشست خبری امروز خود تایید کرد که نامه طرح «پویش صلح هرمز» رئیس جمهوری ایران به سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و عراق ارسال شده است.

عباس موسوی در این رابطه گفت:« پس از ارائه “پویش صلح هرمز ” توسط رییس جمهوری اسلامی ایران در نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ایشان متن کامل آن را برای سران کشورهای یاد شده ارسال کرد و در آن خواستار تشریک مساعی همه آنها در پردازش و اجرای آن شدند.»

حسن روحانی در سخنرانی امسال خود در مجمع عمومی سازمان ملل از ارائه چنین طرحی سخن گفته بود. در چارچوب این طرح، حکومت ایران از کشورهای عراق، عربستان سعودی، قطر، کویت، عمان، امارات و بحرین خواسته‌ است که در قالب این پیشنهاد، «پیمان عدم مداخله و عدم تجاوز» امضا کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اضافه کرده است: «این امر نشان دهنده جدیت جمهوری اسلامی ایران و اهمیت دادن به کشورهای منطقه در تامین ثبات و امنیت در منطقه خلیج فارس است.»

به گفته عباس موسوی، به زودی محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز نامه‌ای در این زمینه خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد ارسال خواهد کرد.

محمدجواد ظریف هم اواسط مهرماه جاری در دو مقاله که در روزنامه الرای کویت و نشریه فایننشال تایمز منتشر شد، از کشورهای منطقه خاورمیانه خواست که به طرح «صلح هرمز» بپیوندند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »