توضیح وکیل سپیده قلیان در مورد آزادی او

زیتون– وکیل مدافع سپیده قلیان٬ فعال کارگری زندانی٬ گفت که موکلش با تودیع وثیقه قبلی به میزان ۵۰۰ میلیون تومان از زندان آزاد شده است.

سیدجمال الدین حیدری منش در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد: «وثیقه موکلم همان وثیقه قبلی یعنی ۵۰۰ میلیون تومانی است که در دادسرای شوش سپرده بود.»

او افزود که اینکه در رسانه ها مطرح شده موکلم با وثیقه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شده صحت ندارد.

سپیده قلیان، دانشجو و فعال کارگری، روز گذشته (شنبه چهارم آبان) به قید وثیقه و تا زمان برگزاری دادگاه تجدیدنظر از زندان قرچک ورامین آزاد شد.

براساس خبری که شب گذشته منتشر شده بود٬ او با وثیقه‌ای یک میلیارد و پانصد میلیون تومانی آزاد شده است؛ این خبر اما امروز از سوی وکیلش تکذیب شد.

سپیده قلیان در جریان برخورد با کارگران معترض نیشکر هفت‌تپه سال گذشته بازداشت شده بود و در زندان قرچک ورامین زندانی بود.

او پیشتر در دادگاه بدوی به ۱۸ سال زندان محکوم شده بود.

این فعال کارگری به تازگی در اعتراض به فشارهای نهادهای قضایی و امنیتی علیه خانواده اش اعتصاب غذای خشک کرده بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. بنظر این پیرمرد ناچیز، و شصت ساله، و پیگیر مطالب مختلف ملی و علمی و اجتماعی، بهتر است دانشجویان درسشان را خوب بخوانند و استادان هم خوب درس بدهند، تا کار علمی به هدف برسد.
    و البته دولت و حکومت کمی بیشتر آزادی بدهد و نخواهد با جو ارعاب و تهدید، امنیت اقشار مختلف را تامین کند.
    بهتر است سیاست را بزرگترها و پخته تر ها دنبال کنند. و البته اگر لازم شد برایش زندان هم بروند، کتک هم بخورند و حتی شکنجه شوند. نه جوانان کم تجربه و احساسی و …که گاه نیز مورد سوء استفاده واقغ میشوند.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »