رییس فدراسیون جودو: مانند رهبر انقلاب در مقابل تحریم‌ها می‌ایستیم

زیتون– آرش میراسماعیلی٬ رییس فدراسیون جودو ایران٬ در خصوص تعلیق فدراسیون جودو ایران گفت: یک قدم از مواضع نظام عقب نشینی نمی‌کنیم و در مقابل این تهدید می‌ایستیم تا آن را به فرصت تبدیل کنیم.

روز گذشته کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو رای نهایی خود را درباره محرومیت فدراسیون جودو ایران اعلام کرد و گفت که این فدراسیون از تمام مسابقات محروم شده است.

فدراسیون بین‌المللی جودو ۲۷ شهریور اعلام کرده بود که فدراسیون جودو ایران به دلیل ماجرای باخت «اجباری» سعید ملایی در ژاپن تا اطلاع ثانوی علاوه بر مسابقات جهانی «از شرکت در تمام فعالیت‌های اجتماعی و مدیریتی زیر نظر فدراسیون بین‌المللی و اتحادیه‌های آن» محروم است.

این فدراسیون روز سه‌شنبه، ۳۰ شهریور، این محرومیت را «قطعی» کرد و در بیانیه‌ای گفت: «بدنبال وقایعی که در جریان رقابت‌های جهانی جودو توکیو ۲۰۱۹ رخ داد، تعلیق نهایی فدراسیون جودو ایران از همه مسابقات… مورد تایید قرار گرفت.»

ایسنا خبر داد که آرش میراسماعیلی مدعی شده است «ورزشکاری که علیه ما ادعای کذب داشت، از دو سال پیش بدنبال پناهندگی بوده و مربی او نیز دنبال چنین اقدامی بود.»

در مقابل اما فدراسیون جهانی می‌گوید بر خلاف ادعاهای مقام‌های ایرانی، در جریان مسابقات جهانی توکیو، معاون وزیر ورزش ایران و رئیس کمیته ملی المپیک با سعید ملایی تماس ویدئویی برقرار کرده و از او خواسته‌اند که از مبارزه با ورزشکار اسرائیلی طفره رود.

سعید ملایی، ستاره جودو ایران، اوایل شهریورماه امسال در پی باخت «اجباری» در بازی‌های قهرمانی جهان در توکیو به‌ منظور روبه‌رو نشدن با حریف اسرائیلی، از ژاپن به آلمان رفت و به رادیو فردا گفته بود که دیگر قصد بازگشت به ایران را ندارد.

سعید ملایی گفته که به‌ دستور مقام‌های جمهوری اسلامی و زیر فشار آنها سه بار ناچار شده است به باخت‌های اجباری تن بدهد تا مجبور به رویایی با حریف اسرائیلی نشود.

ورزشکاران ایرانی به خاطر سیاست جمهوری اسلامی عملا ناچارند که از مصاف با ورزشکاران اسرائیلی خودداری کنند و همین موضوع بارها برای ورزش ایران در مجامع بین‌المللی دردسرساز شده است.

رییس فدراسیون جودو ایران در این خصوص گفت: «این ورزشکار تنها برای اینکه مدال بگیرد و به مسابقات راه پیدا کند، مواضع کشورش را زیر پاگذاشت، با رسانه‌های معاند علیه نظام اسلامی صحبت کرد و جودو را هم دچار چالش بزرگی کرد. ورزشکار بودن فقط مدال آوری نیست که اگر اینگونه بود امثال تختی در کشتی ایران زیاد است، اما می‌بینیم که فقط نام تختی مانده و آن‌هم بخاطر جوانمردی‌ او بود.»
او همچنین افزود: «یک قدم از مواضع نظام عقب نشینی نمی‌کنیم و با تمام قدرت در مقابل این تهدید ایستادگی می‌کنیم و همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی با اقتدار در مقابل ترامپ و تحریم‌ها صحبت می‌کنند، ما نیز همینگونه رفتار می‌کنیم.»
تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »