? زنده| معاون صداوسیما با حکمی دامادش را مدیر شبکه کرد

 

 



معاون صداوسیما با حکمی دامادش را مدیر شبکه کرد

محمد کاویانی قائم مقام پیشین شبکه شما و داماد علی دارابی معاون استان‌های صداوسیما که در دوره‌ای رئیس دفتر دارابی نیز بود، با حکم دارابی به مدیریت شبکه شما منصوب شد.

علی معاون امور استان‌های صداوسیما در حکمی محمد کاویانی را که پیش از این قائم مقامی شبکه شما را برعهده داشت به مدیریت این شبکه منصوب کرد. نکته پراهمیت این حکم اینکه علی کاویانی داماد دارابی است. کاویانی که متولد ۱۳۶۱ و دانش آموخته دکترای جغرافیای سیاسی است از سال ۱۳۸۴ وارد سازمان صدا وسیما شده و از سال ۹۵ تاکنون قائم مقامی و مدیریت تولید شبکه شما را برعهده داشته است.

قائم مقامی اداره کل طرح و برنامه سیما، مدیریت ارزیابی اداره کل طرح و برنامه سیما، مشاور و رییس دفتری حوزه قائم مقامی سازمان و معاونت سیما، عضویت در شورای بازبینی و بازشنوایی پیام‌های بازرگانی صدا وسیما و مشاور و ریاست دفتر معاونت مجلس و اموراستان‌های صدا وسیما از جمله تجارب کاویانی است./تابناک


https://twitter.com/hoseinrazzagh/status/1183419486596161536


آیت‌الله خامنه‌ای: اگر کسی شروع کننده جنگ در مقابل ایران باشد، بدون تردید پشیمان خواهد شد

آیت‌الله خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی٬ در دیدار با نخست وزیر پاکستان٬ با تحسین دغدغه دولت پاکستان در خصوص استقرار صلح و امنیت، منطقه غرب آسیا را بسیار حساس و خطیر خواند و با تأکید بر مراقبت همگان از بروز حادثه، از نقش مخرّب برخی کشورهای منطقه در حمایت از گروههای تروریستی در عراق و سوریه و ایجاد جنگ و خونریزی در یمن ابراز تأسف کرد و افزود: «ما انگیزه‌ای برای دشمنی با این کشورها نداریم اما آنها تحت اراده آمریکا هستند و در جهت خواست آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران عمل می‌کنند.»

او گفت: «جمهوری اسلامی ایران از مدتها قبل طرحی چهار ماده‌ای برای پایان جنگ یمن داده است و اگر این جنگ به نحو درستی پایان یابد، می‌تواند تأثیرات مثبتی در منطقه به دنبال داشته باشد.»

آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران آغازگر هیچ جنگی نبوده است، خاطرنشان کرد: «البته اگر کسی شروع کننده جنگ در مقابل ایران باشد، بدون تردید پشیمان خواهد شد.»/وب سایت دفتر آیت‌الله خامنه‌ای


https://twitter.com/amin_shool/status/1183391692411604993


کمیسیون آموزش مجلس: تدریس زبان انگلیسی در مدارس حذف نمی‌شود

میرحمایت میرزاده٬ سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ با تاکید بر این‌که مجلس به دنبال حذف تدریس زبان انگلیسی در مدارس نیست، گفت: «هدف طرح تهیه شده تعدادی از نمایندگان رفع انحصار از تدریس زبان انگلیسی و دادن فرصت به سایر زبان‌ها جهت تدریس در مدارس است.»

میرحمایت میرزاده در واکنش به انتقادات مطرح شده درباره طرح حذف زبان انگلیسی از تدریس در مدارس، اظهار کرد: «عنوان این طرح حذف زبان انگلیسی نیست بلکه عنوان آن رفع انحصار از تدریس زبان انگلیسی در مدارس است، لذا این تعبیر که نمایندگان امضاکننده به دنبال حذف زبان انگلیسی هستند درست نیست. امضاکنندگان این طرح با اهداف گوناگونی همچون بیان نقطه‌نظرات خود در طرح و یا هدایت آن پای آن را امضاء کرده‌اند؛ پس باز هم تاکید می‌کنم که مخالفت تدریس زبان انگلیسی و وجود معلم انگلیسی در مدارس نیستیم.»/ایسنا



روحانی: سرنخ‌هایی از عامل حمله به نفتکش ایرانی در اختیار داریم

حسن روحانی٬ رییس جمهوری گفت: «سرنخ‌های عامل حمله موشکی به نفتکش ایرانی را داریم که برای نخست وزیر پاکستان بیان و اعلام کردیم تحقیقات‌مان تا رسیدن به نتیجه نهایی و روشن شدن مسئله ادامه دارد.»

روحانی در نشست خبری مشترک با نخست وزیر پاکستان افزود: «ما با آقای نخست وزیر نگرانی خود را درباره حوادث مربوط به نفتکش‌ها به ویژه حادثه مرتبط با نفتکش ایرانی در دریای سرخ در روز جمعه بیان کردیم.»

رییس شورای عالی امنیت ملی هشدار داد: «این که کشوری فکر کند می‌تواند در منطقه ناامنی ایجاد کند و پاسخ دریافت نکند اشتباهی محض خواهد بود. نخست وزیر پاکستان نیز درباره امنیت منطقه حساس خلیج فارس نکاتی مطرح کرد که ما آن را تأیید می‌کنیم او بر این نکته تأکید کرد که کلید حل و فصل جنگ یمن و پایان یافتن آن، آتش بس فوری و کمک به مردم این کشور است و این می‌تواند آغاز بسیار خوبی باشد./خبرگزاری صداوسیما


https://twitter.com/TahmouresAmiran/status/1183333621891026944


امام جمعه اسالم:خیلی بیشتر از جنیفر لوپز و نیکی میناژ را می‌شناسم

محمد «جواد باقری امام جمعه اسالم بعد از حاشیه‌های ایجاد شده در مورد مصاحبه‌اش، درباره چرایی شناخت افرادی مثل جنیفر لوپز، نیکی میناژ و تیلور سوئیفت گفت: شیوه های تاثیر دشمنان بر کشور تغییر کرده است، باید باور کنیم که الان در بدترین شرایط جنگ نرم به سر می بریم. دشمنان ما امروزه فرهنگ دینی و فرهنگ اجتماعی ما را هدف گرفته اند.»

باقری ادامه داد: «بنده در یک مصاحبه درباره الزامات حجاب صحبت کردم و نام آن افراد را آوردم . هدف گذاری دشمنان کاملا بر روی نسل جدید متمرکز شده است. بنده به عنوان یک امام جمعه و کنشگر اجتماعی باید هم این افراد را بشناسم، اصلا چرا نباید بشناسم؟ باید از ابزارهایی که عوامل خارجی توسط آن می خواهند بر فرهنگ ما اثر داشته باشند اطلاع داشته باشم.»

او بیان اینکه حتی خیلی بیشتر از این اسامی را که گفتم میشناسم(با خنده)،خاطر نشان کرد: «ما آگاه باشیم که دغدغه‌های نسل جوان چیست؟ چه بنده را نقد کنند و چه نکنند، نسل جوان این اسامی را می‌شناسد، در برخی اوقات حتی از آن سبک افراد الگو پذیری در پوشش و … دارند.»/عصر ایران


https://twitter.com/maryamtaleshi/status/1183308392133283840?s=12


رییس ستاد مرکزی اربعین: زائران زودتر بازگردند

ریس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به ازدحام در نجف و کربلا خواست تا زائرانی که زودتر به کربلا و نجف رفته‌اند، زودتر بازگردند.

او تاکید کرد که در نجف و کربلا با ازدحام جمعیتی که وجود دارد شرایط خیلی عادی نیست، بنابراین زائرانی که زودتر به کربلا و نجف رفته‌اند، زودتر بازگردند. زائرانی هم که در مسیر هستند، حتما از شرایط کربلا و نجف اطلاع کسب کنند./ایسنا



نخست وزیر پاکستان وارد تهران شد

عِمران احمد خان نیازی، نخست‌وزیر پاکستان، صبح روز یکشنبه، ۲۱ مهر وارد تهران شد و قرار است با رهبر و رئیس جمهور ایران دیدار کند.

وزارت خارجه پاکستان هدف از این سفر را «ارتقای صلح و امنیت در منطقه» اعلام کرده است.

دو مقام پاکستانی که نامشان ذکر نشده به خبرگزاری رویترز گفته‌ بودند، سفر عمران خان به تهران به دنبال درخواست دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از او برای میانجی‌گری انجام می‌شود و هدف او در این سفر تلاش برای کاهش تنش بین ایران و عربستان است.

در همین حال یک روز پیش از سفر نخست وزیر پاکستان به تهران، سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته بود که جمهوری اسلامی آماده است با عربستان سعودی بر سر مسائل منطقه‌ای با میانجی و یا بدون میانجی گفت‌وگو کند./ایرنا



حکم یکسال حبس پروین محمدی در دادگاه تجدیدنظر تایید شد

حکم یک‌سال حبس پروین محمدی فعال کارگری، از سوی دادگاه تجدید نظر تایید شده است.

پروین محمدی به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یکسال حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم از سوی شعبه ۶ دادگاه تجدیدنظر استان البرز تأیید شده است.

این فعال کارگری و نائب رئیس اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز جمعه ۶ اردیبهشت امسال به همراه تعدادی از فعالان کارگری از جمله «علیرضا ثقفی، هاله صفرزاده، واله زمانی، سعید ترابیان و فواد فتحی» بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود. او روز ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ با قرار کفالت آزاد شد اما بار دیگر در تیرماه به دادگاه انقلاب کرج احضار شد.



شکایت خانواده کاووس سیدامامی از صداوسیما رد شد

شعبه نهم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه در پرونده شکایت خانواده کاووس سیدامامی از صداوسیما به خاطر پخش مستندی تحت عنوان «منطقه ممنوعه»، قرار منع تعقیب صادر کرد.

پیام درفشان وکیل خانواده کاووس سیدامامی یکی از متهمان پرونده معروف به فعالان محیط زیستی که بهمن سال ۹۶ بنابر اعلام مسئولان قضایی در زندان اوین خودکشی کرد، با اعلام این خبر به خبرنگار قضایی ایرنا گفت: به دنبال پخش مستندی تحت عنوان «منطقه ممنوعه» از صداوسیما درباره کاووس سیدامامی، فرزندان او به عنوان اولیای دم، از رئیس سازمان صداوسیما، معاون سیاسی این سازمان، مدیر شبکه دوم سیما، تهیه‌کننده و مسئول سازمانی برنامه ۲۰:۳۰ و تهیه‌کننده و عوامل تولید و آمر تهیه برنامه «منطقه ممنوعه» شکایتی را در دادسرای فرهنگ و رسانه دایر بر توهین، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، افترا و اقدام علیه امنیت ملی مطرح کردند.

این وکیل دادگستری افزود: به تازگی و پس از گذشت بیش از یک سال از طرح این شکایت، بازپرس شعبه نهم دادسرای فرهنگ و رسانه، شکایت مطروحه را نپذیرفته و اقدام به قرار قرار منع تعقیب کرده است.

درفشان گفت: بازپرس پرونده با استناد به لوایح دفاعی صداوسیما در قرار صادره عنوان کرده که «برنامه منطقه ممنوعه عیناً همان محتوایی است که از سوی نهاد‌های ذی‌ربط امنیتی به سازمان صدا و سیما ارسال و بدون دخل و تصرف برای مردم اطلاع رسانی شده و این سازمان نه تنها مجاز بلکه مکلف به پخش برنامه بوده است.»/ایرنا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »