? زنده| ایران: آماده‌ایم با عربستان با میانجی و یا بدون آن گفتگو کنیم

 

 

 

 

 



ایران: آماده‌ایم با عربستان با میانجی و یا بدون آن گفتگو کنیم

عباس موسوی٬ سخنگوی وزارت امور خارجه٬ در نشست خبری امروز خود در پاسخ به این سوال که آیا نخست وزیر پاکستان بر اساس اخبار منتشر شده برای میانجی گری بین تهران و ریاض به ایران سفر می‌کند گفت: از موضوع میانجی گری مطلع نیستم. باید دید که ایشان در جریان این سفر چه مذاکرات و محور‌هایی را مطرح می‌کنند. طبیعتا موضوعات منطقه‌ای و تحولات در منطقه از محور‌های گفت‌وگوی ایشان با مقامات جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

موسوی خاطرنشان کرد: ایران بار‌ها اعلام کرده که با میانجی و بدون میانجی آماده است با همسایگان خود از جمله عربستان گفتگو و رایزنی کند که اگر سوء تفاهمی وجود دارد این سوء تفاهم‌ها برطرف شود. چنانکه اجازه ندهیم که اشخاص ثالث و کشور‌های فرامنطقه‌ای از شرایط در منطقه سوء استفاده کنند و بخواهند از این طریق در امور منطقه دخالت کنند./ایسنا



وزیر بهداشت: کمبود دارو نداریم و به دنبال صادرات هم هستیم

سعید نمکی، وزیر بهداشت٬ از صادرات دارو به کشورهای آفریقایی، آسیای میانه و اروپا نیز خبر داد.

او گفت: «هیچ کمبودی در داروهای اساسی و تجهیزات پزشکی نداریم. اگر به داروخانه‌های سطح شهر سر بزنید خواهید دید که در مورد داروهای اساسی به هیچ‌وجه کمبود نداریم.»

سعید نمکی افزود: «برخی پزشکان داروهای خارجی تجویز می‌کنند و موجب سرگردانی بیماران در داروخانه‌ها می‌شوند. از پزشکان خواهش کردیم، با توجه به اینکه داروی داخلی کیفیت کافی دارد، داروی خارجی تجویز نکنند. من هم به عنوان وزیر تا این لحظه هیچ داروی خارجی مصرف نکرده‌ام. به همکاران و هموطنانم توصیه می‌کنم برای حمایت از تولید داخل، داروی خارجی نسخه نکنند و بیماران نیز دنبال آن نروند.»/خبرگزاری خانه ملت



ترکیه مدعی تصرف مرکز شهر «رأس‌العین» شد

وزارت دفاع ترکیه دقایقی پیش ادعا کرد که نظامیان این کشور به همراه عناصر مسلح گروهک موسوم به «ارتش آزاد» توانستند مرکز شهر «رأس‌العین» در شمال سوریه را به تصرف خود دربیاورند.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» وزارت دفاع ترکیه با صدور بیانیه‌ای گفت که نیرو‌های عملیات چشمه صلح، صبح امروز (شنبه) شهر رأس‌العین (که با نام محلی ساری‌کانی نیز شناخته می‌شود) را به تصرف خود درآورده و این منطقه اکنون در کنترل نظامیان ترکیه و عناصر ارتش آزاد است.

این بیانیه توضیح می‌دهد که محاصره و تصرف متعاقب این شهر در شمال استان حسکه، بعد از موفقیت نیرو‌های عملیات‌کننده در خاک سوریه در قطع جاده مواصلاتی ۷۲۱ یا اِ «م ۴» به این منطقه بود که به رسیدن پشتیبانی به شبه‌نظامیان کُرد حاضر در رأس‌العین کمک می‌کرد.

«یوسف حمود» سخنگوی نیرو‌های ارتش آزاد تحت حمایت ترکیه در این باره می‌گوید: «این جاده راه ارتباطی بین نقاط تمرکز عملیات چشمه صلح یعنی دو شهر تل‌أبیض و رأس‌العین است. این پیشروی در جبهه جدید و غافلگیر کننده‌ای بود. در این جبهه، ما توانستیم راه‌های مواصلاتی بین سلجوق، تل‌أبیض و رأس‌العین را با دیگر مناطق قطع کنیم».

حمود همچنین گفت که پیش از این نیرو‌های عملیات‌کننده توانستند هجده روستا را در مناطق شرقی رودخانه فرات به تصرف خود در بیاورند.

ادعای ترکیه مبنی بر تصرف شهر رأس‌العین در حالی است که خبرگزاری فرانسه دقایقی بعد به نقل از شبه‌نظامیان کُرد این خبر را تکذیب کرد./عصرایران


لغو «اعتراضی» کنسرت کیهان کلهر در استانبول

کیهان کلهر، کمانچه‌نواز مشهور ایرانی، روز جمعه در کنسرت خود در لندن، پایتخت بریتانیا، اعلام کرد که در اعتراض به حمله ارتش ترکیه به شمال سوریه و در حمایت از کردهای این کشور کنسرت خود در استانبول را لغو کرده است.

بر اساس ویدئوهایی که از این کنسرت در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر منتشر شده، آقای کلهر همچنین قطعه پایانی کنسرت خود را که یک لالایی به زبان کردی بود با نوازندگی و خوانندگی خود به کودکان کرد درگیر جنگ تقدیم کرد.

او پیش از نواختن این قطعه روزهای اخیر را «روزهای سختی برای مردم کرد» توصیف کرد و گفت که این جنگ تازه تنها قربانیان و آوارگان بیشتری خواهد داشت، اما «بعضی از سیاستمداران این را نمی‌فهمند.»


خشم کیهان از «آزادی زنان»


آیت‌الله سیستانی خواستار افشای عناصری شد که به سمت تظاهرکنندگان آتش گشودند

آیت‌الله سیستانی٬ مرجع شیعیان در نجف٬ خواستار آن شد تا تحقیقات شفافی را در مورد تمامی رخدادهای صورت گرفته در تظاهرات و افشای عناصری که به سمت تظاهرکنندگان آتش گشودند و عدم سستی در پیگرد آنها حال با هر رویکرد و موضع گیری که باشند، انجام دهند و این مساله طی مدت محدودی همچون دو هفته انجام شود./ایسنا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »