دادگاه تجدید‌ نظر حکم زندان طویل المدت کیومرث مرزبان را عینا تایید کرد

زیتون– دادگاه تجدید نظر حکم ۲۲ زندان کیومرث مرزبان را عینا تایید کرد.

مهرماه امسال یک سال پس از بازداشت کیومرث مرزبان، طنزنویس، وکیل مدافع او خبر داده بود که دادگاه انقلاب موکلش را به ۲۳ سال و ۳ ماه زندان محکوم کرده است که در صورت تأیید حکم در دادگاه تجدیدنظر، ۱۱ سال از آن اجرایی خواهد بود.

محمدحسین آقاسی، وکیل کیومرث مرزبان، ضمن اعلام این خبر افزود که این طنز نویس با ۵ اتهامِ «ارتباط با دولت متخاصم، اهانت به مقدسات، اهانت به رهبری، اهانت به مسئولان نظام، و اجتماع و تبانی علیه نظام» مواجه بوده است که از اتهام «اجتماع و تبانی» تبرئه شده، اما بابت چهار اتهام دیگر به بیش از ۲۳ سال حبس محکوم شده است.

شهریور سال گذشته «کمپین حقوق بشر» با انتشار خبر بازداشت کیومرث مرزبان اعلام کرد که وی حدود یک سال قبل از آن برای دیدار با «مادربزرگ بیمارش» به ایران بازگشته بود و روز ۴ شهریور مأموران اطلاعات سپاه او را بازداشت کردند.

گفته می‌شود کیومرث مرزبان پس از بازگشت به ایران، در سال ۱۳۹۶، کلاس‌های نویسندگی و فیلمنامه‌نویسی تشکیل داده بود.

محمدحسین آقاسی، وکیل کیومرث مرزبان، همچنین با بیان این‌که او «کاری به‌جز نوشتن مطالب طنز و انتشار آن‌ها در رسانه‌ها نکرده»، از اقدام برای درخواست تجدیدنظر در حکم موکلش خبر داد.

بنابر قوانین جمهوری اسلامی، در پرونده‌هایی که موارد اتهامی بیش از سه مورد باشد، حداکثر مجازات یکی از اتهامات به‌اضافه نصف این حداکثر در نظر گرفته می‌شود که در مورد آقای مرزبان، در صورت نقض نشدن حکم فعلی در دادگاه تجدیدنظر، ۱۱ سال حبس خواهد شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگری تضعیف شده است. اعتراض‌های پی در پی اقشار مختلف

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس

ادامه »

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا

ادامه »