رییس جمهوری ایران: پاسخ ما به مذاکره تحت تحریم، نه است

زیتون– حسن روحانی٬ رییس‌ جمهوری ایران٬ در اجلاس عمومی سازمان ملل٬ از دولت آمریکا به دلیل اعمال تحریم‌ها علیه تهران انتقاد کرد و گفت واشینگتن با «تهدید دیگر ملت‌ها تلاش کرده است که ایران را از مزایای حضور در اقتصاد جهانی محروم کند و با سواستفاده از نظام بانکی به راهزنی بین‌المللی دست زده است.»

روحانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: «بر همگان ثابت شده که آمریکا به تعهدات خود پشت می‌کند و اروپا از اجرای تعهدات خودش ناتوان است. ما هنوز بر عهد خود به برجام بر جای مانده‌ایم اما صبر ایران هم حدی دارد.»

رییس‌ جمهوری رویکرد دولت آمریکا را «تجاوز به حاکمیت و استقلالِ سیاسی و اقتصادی کلیه کشورهای جهان» توصیف کرد و گفت: «پاسخ ما به مذاکره تحت تحریم، نه است.»

حسن روحانی گفت تنها راه برای مذاکره، «بازگشت به تعهدات» است و اگر دولت آمریکا به اسم برجام حساسیت دارد،‌ به رسم آن بازگردد.

او در توضیح بیشتر گفت که برای گفت‌وگو باید «به چارچوب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، متعهد باشید. تحریم‌ها را متوقف کنید تا راه گفتگو باز شود».

رییس‌ جمهوری در ادامه خطاب به آمریکا گفت: «اگر فقط یک خواسته از ایران دارید و آن، عدم ساخت و بهر‌ه‌گیری از سلاح هسته‌ای است»، چنین امری با نظارت آژانس بر برنامه‌ هسته‌ای ایران ممکن است.

او همچنین با کنایه به رییس‌ جمهوری آمریکا گفت: «به جای نمایشِ مذاکره، به واقعیتِ مذاکره بازگردید. عکس یادگاری آخرین ایستگاهِ مذاکره است، نه اولین ایستگاه».

روحانی گفت در حال حاضر اقتصاد ایران به «مسیر رشد و ثبات بازگشته» و «رشد تولید ناخالص داخلی ایران، بدون نفت، در ماه‌های اخیر، مجددا مثبت شده و تراز تجاری کشور، همچنان مثبت است».

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »