شبنم نعمت‌زاده بازداشت شد

زیتون– شبنم نعمت‌زاده٬ دختر وزیر سابق صنعت معدن و تجارت٬ بازداشت شد.

یک مقام آگاه در قوه قضاییه امروز (یکشنبه) از بازداشت شبنم نعمت زاده با اتهاماتی درباره انحصار دارو و تحصیل مال از طریق نامشروع خبر داد.

 ایسنا بدون اشاره به نام «این مقام آگاه»٬ از قول او نوشت: «برای وی قرار وثیقه صادر شده بود، این قرار به قرار بازداشت موقت تبدیل گردید و روانه زندان شد.»

این مقام آگاه، انحصار دارو و تحصیل مال از طریق نامشروع را به عنوان جزییات پرونده این فرد عنوان کرد و گفت: «این فرد به همراه آقای لشگری پور و شرکتی که توسعه دارویی بوده است در مظان اتهام هستند که محاکمه آن‌ها صورت خواهد گرفت.»

قاضی مسعودی در این رابطه به خبرگزاری فارس گفت که روز دوشنبه هفته آینده (۲۵ شهریور ماه) شبنم نعمت زاده محاکمه می‌شود.

شهریورماه سال گذشته سخنگوی «سازمان تعزیرات حکومتی» خبر داده بود که حکم پرونده دختر وزیر سابق صنعت ایران به اتهام «احتکار دارو» صادر و اجرا شده است.

پیش از آن برخی از رسانه‌های ایران از کشف یک انبار دارو از سوی سازمان تعزیرات حکومتی خبر داده و اعلام کرده بودند که این انبار متعلق به شرکت توزیع دارو با مدیریت شبنم نعمت‌زاده، دختر محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در دولت نخست حسن روحانی است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی همچنین در این رابطه گفته ب.پ که حکم دختر وزیر سابق در پرونده یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی صادر و اجرا شده است.

به گفته رایگانی، براساس این حکم «تمامی داروهای انبار این خانم با هزینه شخصی خود معدوم شده است».

رقم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام شده درباره ارزش این داروها در حالی است که روزنامه شرق پیش از این در گزارشی خبر داده بود ارزش داروهای کشف شده در این انبار حدود شش میلیارد تومان بوده است.

اما در این گزارش اعلام نشده بود که چه میزان از داروها تاریخ مصرف گذشته بوده و چه مقدار هنوز اعتبار داشته است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفته بود که «تعداد زیادی از این داروها تاریخ مصرف گذشته بوده» اما «با این نیت نگهداری شده بود تا دوباره به بازار عرضه شود».

شبنم نعمت‌زاده در مصاحبه با روزنامه شرق این اتهام را رد کرده و گفته بود که فهرست داروهایی که تاریخ مصرف‌شان تمام شده بود را به وزارت بهداشت اطلاع داده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. وقتی فرزندان وزرا و وکلا را بگیرند و یا خودشان را. کم کم نمیتوانند خطی و جناحی برخورد کنند. چه بسا نتیجه اش بنفع مردم باشد.
    البته بشرط آنکه این افراد واقعا جرمی کرده باشند و الکی و بازی نباشد.
    انقدر غلط کرده اند که با هر خبری باید با تردید وشک برخورد کرد.
    و البته امیدوار بود که بیگناهی، به زحمت و … نیفتد.

  2. مبارزه با فساد شوخی بردار نیست ، هرچند که تداروهای تاریخ گذشته به بازار عرضه نشده باشد . لابد شرکتهای دارو سازی و وارد کنندگان دارو موجوی خود را کنار پیاده رو انبار میکنند !!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »