? زنده| اعتراض سندیکای کارگران هفت‌تپه به احکام صادره برای فعالان کارگری

 

اشخاص دارای اصالتا ایرانی در کویت تابعیت ایران می‌گیرند

محمد ایرانی٬ سفیر ایران در کویت٬ از آمادگی ایران برای اعطای تابعیت به برخی ساکنان کویتی که مجوز اقامت در کویت را ندارند و اصطلاحاً «بدون» نامیده می‌شوند خبر داد.

محمد ایرانی در گفت‌وگو با روزنامه کویتی الرأی گفت، اگر «بدون‌»ها ریشه ایرانی بودن خود را ثابت کنند ایران به جزئیات رسیدگی کرده و فرد تابعیت ایران دریافت می‌کند.

او ادامه داد: «شرط اقامت در ایران نیز معیار ما نیست و این فرد می‌تواند با داشتن تابعیت ایرانی به زندگی خود در کویت ادامه دهد».

سفیر ایران در کویت از استقبال ایران از سرمایه‌گذاری کویتی‌ها در ایران سخن گفت و یادآور شد، در صورتی که سرمایه‌گذاری اتباع کویت در ایران یا سپرده‌‌گذاری‌هایشان در بانک‌های ایرانی ۲۵۰هزار دلار باشد به این افراد اقامت مجانی به مدت پنج ‌سال و روادید سالانه چندسفره داده می‌شود./فارس


https://twitter.com/mhajorlo/status/1170698850929192961


اعتراض سندیکای کارگران هفت‌تپه به احکام صادره برای فعالان کارگری

سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه، وکیل کارگران این شرکت به احکام صادره برای فعالان کارگری اعتراض کردند.

سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه در بیانیه‌ای این حکم‌ها را «ظالمانه» خوانده و هدف از صدور آنها را «خاموش کردن صدای حق‌طلبانه کارگران و فعالین دلسوز جنبش کارگری» دانسته است.

این سندیکا نوشته است که «مدافعان سرمایه‌داری در ایران تصمیم گرفته‌اند با ایجاد فضای رعب و وحشت بیشتر ، صدای هر گونه حق‌طلبی را در نطفه خفه کنند».

کانال تلگرامی مستقل کارگران هفت‌تپه نیز این حکم‌ها را «نشان‌دهنده وحشت سیستم از انفجار اعتراضات کارگری» دانسته است.

اسماعیل بخشی، نماینده کارگران نیشکر هفت‌تپه، به ۱۴ سال حبس، سپیده قلیان، فعال کارگری به ۱۹ سال و شش ماه، و محمد خنیفر، کارگر نیشکر هفت‌تپه، به شش سال زندان محکوم شده‌اند.

همچنین، امیرحسین محمدی‌فرد، ‌ساناز الهیاری،‌ عسل محمدی و امیر امیرقلی، از اعضای زندانی نشریه گام، هر یک به تحمل ۱۸ سال زندان محکوم شده‌اند.



پاریس: مسیر گفت‌وگو با ایران هنوز باز است

یک روز پس از آغاز گام سوم ایران برای کاهش تعهدات برجامی، وزیر خارجه فرانسه گفت که راه برای گفت‌وگو برای حفظ برجام همچنان باز است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ژان ایو لودریان روز یک‌شنبه با اشاره به سانتریفیوژهای جدید گفت: «کانال‌ها برای گفت‌وگو همچنان بازند، ازجمله همین امروز … [اما] ایران باید از چنین اقداماتی دست بکشد.»

فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه، نیز روز شنبه گفته بود که این کشور به تلاش‌های خود برای رعایت برجام از طرف ایران ادامه خواهد داد./رادیو فردا



علی پروین: حتماً باید فیفا مجبورمان کند تا زنان به ورزشگاه بیایند؟

علی پروین٬ اسطوره فوتبال ایران٬ این سوال را مطرح کرد که «چرا خودمان شرایط حضور خانم‌ها در ورزشگاه‌ها را فراهم نکنیم تا با فشار بیرونی مجبور به انجام این کار شویم.»

او ادامه داد: «من چند سال پیش گفتم اگر خانم‌ها را به ورزشگاه راه بدهند فضا یک مقدار از فحش‌دادن و حاشیه‌ها پاک‌تر و سالم‌تر می‌شود و فرهنگسازی‌ می‌شود. ولی اگر راه ندهند، شرایط مثل سابق است و چیزی درست نمی‌شود. البته در نهایت که ما را مجبور می‌کنند بانوان را به ورزشگاه راه دهیم.»

به گفته سرمربی سابق تیم پرسپولیس الان در والیبال و بسکتبال خانم‌ها را راه می‌دهند، در فوتبال هم راه بدهند چه ایرادی دارد؟ یک بخشی را درست کنند اصلا از مردها جدا باشند. درست مثل بازی پرسپولیس و کاشیما که در سمت راست ورزشگاه جایی را برای خانم‌ها درست کردند./روزنامه ایران


https://www.tasnimnews.com/fa/news/1398/06/17/2092800/%D8%B3%D8%AE%D9%86%DA%AF%D9%88%DB%8C-%D9%82%D9%88%D9%87-%D9%82%D8%B6%D8%A7%DB%8C%DB%8C%D9%87-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85-41-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B6%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%B1%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%B2%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%A8%D8%B1%D8%A6%D9%87-%D8%B4%D8%AF%D9%86%D8%AF


ابتکار: در مورد دختر آبی با رییس قوه قضاییه مکاتبه شد

معصومه ابتکار‌، معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت که معاونت زنان و خانواده از هفته گذشته پیگیر وضعیت دختر هوادار استقلال بوده است که در اعتراض به تشکیل پرونده به خاطر تلاش برای ورود به استادیوم آزادی خودسوزی کرده است.

این دختر که در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها از او با نام “دختر آبی” یاد می‌شود به دلیل سوختگی ۹۰ درصدی اینک در بیمارستان بستری است و به گفته پزشکان با کمک دستگاه تنفس می‌کند. ابتکار خبر داد که مکاتباتی با ابراهیم رییسی، قوه قضاییه در مورد این پرونده انجام شده و انتظار می‌رود که این رویه‌ها تکرار نشود./ایلنا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »