?زنده| اسماعیل هنیه: از حمایت ویژه و گسترده آیت‌الله خامنه‌ای متشکریم

 

 



اسماعیل هنیه: از حمایت ویژه و گسترده آیت‌الله خامنه‌ای متشکریم

اسماعیل هنیه رییس رفتر سیاسی حماس در نامه‌ای به آیت‌الله خامنه‌ای، از وعده‌ی «حمایت ویژه و گسترده» او به این گروه تشکر کرد.

اخیرا هیاتی از طرف این گروه فلسطینی به تهران سفر کرد و برخی اعضای آن با آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.

حماس که کنترل غزه را در دست دارد، از جمله گروههایی است که از سوی کشورهایی مانند آمریکا و اسرائیل به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود.

هنیه که رییس رفتر سیاسی حماس است در این نامه نوشته: «هیئت اعزامی، من را در جریان اخبار و دیدارهای انجام‌شده در این سفر قرار دادند، به‌ویژه اخبار مربوط به ملاقات آنان با حضرتعالی و بیانات صریحتان در مساعدت و حمایت ویژه و گسترده از مقاومت و برادران فلسطینی خود، و نیز اعلام آمادگی برای مجهز کردن آنها به هر آنچه برای انجام وظیفه مقاومت خود به آن نیازمندند. سخنانی که موجب مسرّت فراوان ما شد.»

حمایت‌های جمهوری اسلامی از شبه‌نظامیان فلسطینی از جمله مسایلی است که با مخالفت گروهی از شهروندان روبه‌رو است و هرازگاهی در اعتراض‌های خیابانی یا کمپین‌های اینترنتی این مخالفت، نمودی اعتراضی پیدا می‌کند./بی‌بی‌سی فارسی



کمیسیون بهداشت مجلس با تحقیق و تفحص از هلال‌احمر مخالفت کرد

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت که این کمیسیون با تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد جمعیت هلال احمر و سازمان‌های تابعه موافقت نکرد.

محمدحسین قربانی در توضیح جلسه امروز(یکشنبه) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در این جلسه تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد جمعیت هلال احمر و سازمان‌های تابعه با حضور رئیس جمعیت هلال احمر مورد بررسی قرار گرفت و گزارشی از عملکرد این سازمان طبق سئوالات تحقیق و تفحص ارائه شد.

به گفته وی سئوالات تحقیق و تفحص‌کنندگان حول موضوعاتی همچون تعیین تکلیف هدایای مردمی، وضعیت بیمارستان‌های هلال احمر در خارج از کشور بود که علی‌رغم توضیحات رئیس هلال احمر، نمایندگان متقاضی قانع نشدند و در نهایت موضوع تفحص به رای اعضای کمیسیون گذاشته شد و کمیسیون به تفحص رای منفی داد.

 


یک زن رییس شورای شهر بندرعباس شد


۲۰۰ هنرمند در دفاع از نوشین جعفری نامه نوشتند

https://twitter.com/BanietemadR/status/1168129676742746112


 


حزب الله لبنان یک خودروی نظامی اسرائیل را زد

حزب‌الله لبنان می‌گوید یک خودروی نظامی اسراییل را در شمال این کشور زده و همه سرنشینان‌اش کشته‌‌ یا زخمی‌شده‌اند.
ارتش اسراییل هم اعلام کرده که چند موشک ضدتانک به خودروها و پایگاه‌های اسراییلی برخورد کرده است.



 

 



نماینده مجلس: احکام اختلاس گران قابل مقایسه با احکام فعالان کارگری و نوشین جعفری نیست

پروانه سلحشوری، نماینده تهران در مجلس، در تذکری در جلسه علنی مجلس به صدور حکم زندان سنگین برای مرضیه امیری و عاطفه رنگریز و همچنین وضعیت نوشین جعفری در زندان اعتراض کرد.

سلحشوری در تذکری شفاهی گفت که «ندای دادخواهی نوشین جعفری از زندان در فضای مجازی پیچیده است.»/ایسنا



آغاز لغو روادید میان ایران و عراق

حسین اشتری٬ فرمانده ناجا٬ از آغاز لغو روادید میان ایران و عراق از امروز خبر داد.

اشتری در پاسخ به پرسشی درباره‌ زمان بازگشایی مرز خسروی نیز اظهار کرد: «با توافقات صورت گرفته مرز خسروی به زودی بازگشایی خواهد شد.»/ایسنا


امام موسی صدر زنده است

قاضی لبنانی و گزارشگر کمیته رسمی پیگیر پرونده ربایش امام موسی صدر اعلام کرد: اطلاعات موثقی داریم مبنی بر اینکه امام موسی صدر زنده است.

قاضی حسن الشامی، گزارشگر کمیته رسمی پیگیر پرونده امام موسی صدر به سایت العهد لبنان گفت، از مقامات لیبی می‌خواهیم طرح تفتیشی را برای آزادسازی امام موسی صدر تصویب کنند.

او اظهار کرد، مدارک مستدلی در اختیار داریم که نشان می‌دهند امام موسی صدر زنده است./ایسنا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »