در خواست عجیب نیروهای امنیتی از نوشین جعفری و شیوا نظرآهاری

تهدید خانواده‌ها

زیتون– نوشین جعفری٬ زندانی سیاسی٬ هفته گذشته با یکی از فعالین حقوق بشری از داخل زندان تماس گرفته و با حالی بد از او در خواست پسورد توییتر و ایمیل اکانت توییتری «یار دبستانی» را کرد.

نوشین جعفری در تماس با شیوا نظرآهاری٬ فعال حقوق بشری که مدتی است در خارج از کشور به سر می‌برد٬ گفته است در صورتی که این پسوردهای این حساب کاربری در توییتر در اختیار نیروهای امنیتی قرار نگیرد٬ خانواده شیوا نظرآهاری در ایران تحت فشار قرار خواهند گرفت.

شیوا نظرآهاری٬ فعال حقوق بشر٬ امروز ضمن انتشار این فایل صوتی تاکید کرده است که هیچ ارتباطی با ادمین یا ادمین‌های اکانت یاردبستانی ندارد و حتی از وجود چنین حساب کاربری در توییتر خبرنداشته است.

این اولین بار است که یک زندانی سیاسی در دوران بازداشت و در انفرادی از طریق حساب کاربری‌اش در شبکه اجتماعی توییتر برای یک فرد دیگر فایل صوتی می‌فرستد.

به گزارش «زیتون» نوشین جعفری روز شنبه (۱۲ مرداد) بازداشت شده است.

او که از فعالان ستاد میرحسین موسوی بود٬ پیشتر نیز در بهمن ماه سال ۸۸ بازداشت شده بود. نوشین جعفری در زمان بازداشت از خبرنگاران روزنامه اعتماد بود و به دو سال حبس تعلیقی محکوم شد.

او طی سالهای گذشته به عکاسی از سینما و تئاتر روی آورده و پیشتر نیز یک نمایشگاه عکس برگزار کرده بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »