?زنده| بازداشت دو نماینده مجلس به اتهام معاونت در اخلال بازار خودرو

 


گالوپ: اکثریت آمریکایی‌ها مخالف جنگ با ایران هستند

تازه‌ترین نظرسنجی موسسه گالوپ نشان می‌دهد که تنها ۱۸ درصد آمریکایی‌ها در شرایط حاضر موافق عملیات نظامی ایالات متحده علیه ایران برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای این کشور هستند و ۷۸ درصد آنها نیز بیشتر متمایل به استفاده از ابزارهای اقتصادی و دیپلماسی برای حل این بحران.

در میان جمهوری‌خواهان ۲۵ درصد و در میان دموکرات‌ها ۱۱ درصد کسانی که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند، هم اکنون موافق اعمال قدرت نظامی علیه ایران هستند.

۴۲ درصد از این افراد بر این عقیده‌اند که اگر ابزارهای دیپلماتیک و اقتصادی جواب ندهد، آمریکا متوسل به قدرت نظامی شود. ۶۰ درصد جمهوری‌خواهان و ۲۹ درصد هواداران دموکرات‌‎ها موافق این ایده هستند. همچنین ۶۵ درصد کسانی که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند نگران هستند دولت دونالد ترامپ برای استفاده از گزینه نظامی علیه ایران عجله کند./رادیو فردا



رییس جمهوری: در صورت تحریم کامل نفت ایران، آبراه‌های بین المللی ناامن خواهند شد

حسن روحانی٬ رییس جمهوری٬ در دیدار هیئت دولت و آیت‌الله خامنه‌ای٬ گفت: «قدرتهای جهانی می‌دانند که در صورت تحریم کامل نفت و به صفر رساندن صادرات نفت ایران، آبراه‌های بین المللی نمی‌توانند امنیت سابق را داشته باشند؛ بنابراین فشار یک‌جانبه علیه ایران نمی تواند به نفع آنها باشد و امنیت‌شان را در منطقه و جهان تضمین نمی کند.»/شفقنا



واحد پول ایران به تومان تغییر می‌کند

واحد پول ایران از ریال به تومان تغییرمی‌‌یابد و هر تومان برابر ده هزار ریال جاری و معادل یک‌صد «پارسه» است.
این تغیرات در لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی  رئیس جمهورپیشنهاد شده است.
حسن روحانی، رییس‌ جمهوری، لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور را امروز به مجلس ارسال کرد./خبرگزاری فارس



تولید مانتوی بدون دکمه ممنوع شد

حبیب طهماسبی‌نیک٬ رییس اتحادیه خیاطان زنانه و مردانه٬ گفت: «ما در لباس‌های مردانه هیچگونه محدودیتی نداریم، اما مطابق دستور اماکن تولید هر مدل مانتویی که دکمه نداشته باشد ممنوع است و ما نیز با این امر برخورد می‌کنیم.»

او در ادامه تاکید کرد: «تولید اینگونه مانتو‌ها زیبنده جامعه اسلامی نیست و ما نیز به هیچ خیاطی اجازه نمی‌دهیم که چنین مانتویی تولید کند و در صورت مشاهده توسط ما و یا اماکن بلافاصله پلمپ خواهد شد.»/ایلنا



علی مطهری: وزارت اطلاعات عذرخواهی کند

علی مطهری، نماینده تهران در مجلس، خواستار عذرخواهی مقامات وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی درباره پرونده مازیار ابراهیمی شد.
وی در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: «افرادی که ثابت شده اشتباه کرده‌اند، باید عذرخواهی کنند و همزمان خسارت‌هایی را که به آن افراد (مازیار ابراهیمی و سایر متهمان پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای) وارد کرده‌اند، جبران کنند. حتی باید از خانواده آنان نیز دلجویی شود.»
مازیار ابراهیمی در سال ۹۱ به اتهام دست داشتن در «ترور دانشمندان هسته‌ای» بازداشت و در سال ۹۳ آزاد شد. وی چندی پیش در مستندی که از شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی پخش شد شکنجه‌هایی را که برای اعتراف‌گیری تحمل کرد، از جمله اعدام ساختگی، توضیح داد.
علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران، نیز روز دوشنبه گفته بود از آقای ابراهیمی «دلجویی شده است».
محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس، نیز گفته است از وزیر اطلاعات در این باره سوال پرسیده است.



زنان تنها برای بازی های ملی به استادیوم می‌روند

معاون ورزش ایران می‌گوید شرایط برای حضور زنان در استادیوم‌ها و تماشای بازی‌های ملی فوتبال «فراهم شده» و «احتمالا اولین بازی تیم ملی» با حضور تماشاگران زن برگزار خواهد شد.
فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، تا نهم شهریور سال جاری به ایران مهلت داده است که موضوع ورود زنان به ورزشگاه‌ها را حل کند.
محمدرضا داورزنی، معاون وزیر، روز چهارشنبه، ۳۰ مرداد، در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا گفت که در شرایط فعلی امکان حضور تماشاگران زن برای تماشای رقابت‌های باشگاهی داخلی فوتبال «وجود ندارد».
اما، به گفته او، ورزشگاه آزادی برای حضور زنان «از شرایط مناسبی برخوردار است».
به گفته آقای داورزنی، ورودی‌ها، خروجی‌ها، گیت‌ها، سرویس‌های بهداشتی و محل‌های نشستن‌ در ورزشگاه آزادی «به گونه‌ای است که هیچ اختلاطی» بین زنان و مردان وجود نخواهد داشت.

 


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »