?زنده| معاون فرهنگی قوه‌قضائیه: صدور گواهینامه موتور برای غیرمردان جایز نیست

 

 



معاون فرهنگی قوه قضاییه: صدور گواهینامه برای غیر مردان جایز نیست

هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضاییه درباره موتور سواری زنان در ایران گفت: «در ماده بیستم قانون تخلفات راهنمایی و رانندگی ذکر شده قوانینی که برای خودرو‌های سواری وجود دارد در خصوص موتورسواران نیز صدق می‌کند. اما این ماده، تبصره‌ای دارد که راهنمایی و رانندگی موظف است تنها برای مردان گواهینامه رانندگی موتور را صادر کند؛ لذا بر اساس این قانون صدور گواهینامه برای غیر مردان جایز نیست.»

صادقی با اشاره به حکم یکی از شعبات دیوان عدالت اداری برای موتور سواری یک زن در اصفهان گفت: «من به احتمال قوی احتمال می‌دهم که این در تجدیدنظر حتما رد خواهد شد. همچنان که مشابه این رای هم قبلا در دیوان صادر شده و به طور قطعی هم رد شده است. راهنمایی و رانندگی هم بر اساس این قانون نمی‌تواند گواهینامه صادر کند. اما اگر بعد‌ها قانون تغییرکرد یا اصلاح شد، ایرادی ندارد. دولت وظیفه دارد تا شرایط سهل برای بانوان را ایجاد نماید.»خبرگزاری میزان


https://twitter.com/hassan_younesi/status/1158755294392004609


محمود صادقی: مسئولان درباره اعترافات متهمان به ترور دانشمندان هسته‌ای توضیح دهند

محمود صادقی٬ نماینده مردم تهران در مجلس٬ خواستار توضیح مسئولان درباره ادعاهای مطرح شده در مستند بی بی سی درباره اعترافات متهمان به ترور دانشمندان هسته‌ای شد.

او نوشت:«باتوجه به ادعاهای عجیبی که اخیرا درباره کاذب بودن اعترافات متهمان به ترور دانشمندان هسته‌ای مطرح شده، مسئولان ذی‌ربط باید درباره‌ی صحت و سقم این ادعاها توضیح دهند.»

صادقی همچنین در توییتی دیگر نوشت: « پس از تعطیلات مجلس، علاوه بر سؤال از وزیر اطلاعات، تقاضای تحقیق و تفحص هم خواهم کرد.»

اخیرا شبکه تلویزیونی بی بی سی فارسی با پخش برنامه ای با محتوای مصاحبه با یکی از متهمان ترور دانشمندان هسته ای ادعاهایی را مطرح کرده است.



حسن روحانی خطاب به آمریکا: نفت در برابر نفت

حسن روحانی٬ رییس‌ جمهوری٬ گفت: «من به آمریکا می‌گویم شما نمی‌توانید هم امنیت ما را خدشه‌دار کنید ولی دنبال امنیت سربازان خود در منطقه باشید. صلح در برابر صلح، جنگ در برابر جنگ و نفت در برابر نفت.»

روحانی در یک سخنرانی در وزارت خارجه ایران بار دیگر گفت که «صلح با ایران مادر همه صلح‌ها و جنگ با ایران مادر همه جنگ‌هاست.»

او اضافه کرد: «ما اهل مذاکره هستیم. اگر آمریکا واقعاً مذاکره می‌کند باید کل تحریم‌ها را بردارد و دست از جنایت و تروریسم اقتصادی بردارد. راه آمریکا توبه واقعی است.»/ایرنا


https://twitter.com/ArtLover1367/status/1158640462510665728


فاضل میبدی: موتورسواری زنان بالنفسه مشکل شرعی ندارد

محمدتقی فاضل ‌میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم موتورسواری زنان را بالنفسه فاقد مشکل شرعی خواند.

میبدی نوشت: «واقعیت این است که به صورت معمول وقتی موضوعی به میان می‌آید که یک‌سویش خانم‌ها هستند برخی از آقایان دادشان بلند می‌شود که این حرام شرعی است. هیچ فکر نمی‌کنند که حرام شرعی بودن دلیل می‌خواهد، باید بتوان برایش استدلال آورد. زنان از این جهت در طول تاریخ مظلوم بوده‌اند.»

او با تأکید بر این که «نشستن بر یک مرکب چه ماشین باشد، چه موتور و دوچرخه تفاوتی ندارد» ادامه داد: «اگر موضوع این باشد که ممکن است در کنار این موضوع اشکالاتی ایجاد شود باید گفت، … در کنار هر امری ممکن است مشکلاتی به وجود آید… ممکن است مردها پشت ماشین بنشینند و تصادف منجر به مرگ پیش آورند، پس بگوییم رانندگی‌شان حرام است؟»

میبدی افزود، اگر زنان بتوانند با سوارشدن بر موتور و دوچرخه امور روزمره خود را راحت‌تر حل کنند و «در کنار آن بخشی از مشکل آلودگی هوا هم حل شود چه اشکالی دارد؟»/روزنامه اعتماد



هادی رضوی برای اجرای حکم زندان بازداشت شد

رسول قهرمان، نماینده دادستان در پرونده بانک سرمایه، خبر داد که هادی رضوی، داماد محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اجرای حکم ۲۰ سال زندان بازداشت شده است.

قهرمان خبر داد که هادی رضوی شامگاه دوشنبه برای اجرای حکم زندان بازداشت و به زندان منتقل شده است.

او به ۲۰ سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شده است.

محمدهادی رضوی، داماد محمد شریعتمداری، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ایران، متهم شده که ۲۱۱ میلیارد تومان وام از چند بانک گرفته و آن را بازنگردانده است.

احسان دلاویز، دیگر متهم این پرونده، به «جرم معاونت در اخلال در نظام اقتصادی» به ۱۰ سال زندان محکوم شده است./خبرگزاری تسنیم



عدم صدور گواهینامه برای افرادی که خالکوبی دارند

مسلم موسوی‌پناه، رییس دایره آموزش همگانی پلیس راهور تهران بزرگ٬ گفت که برای افرادی‌ که «خالکوبی‌های مشهود و نامتعارف داشته باشند» گواهینامه صادر نمی‌شود.

موسوی‌پناه ادامه داد: « چنانچه فردی خالکوبی‌های مشهود و نامتعارف مانند خودزنی بر تن داشته باشد باید از نظر احتمال به برخی اختلالات روانی تاثیرگزار در رانندگی مورد بررسی و ارزیابی روانشناسان قرار گیرد».

او اضافه کرد: «پس از بررسی و ارزیابی روانشناسان چنانچه فرد متقاضی گواهینامه موفق به گذراندن صحیح ارزیابی ها و بررسی‌ها شد می تواند گواهینامه خود را با تایید روانشناسان دریافت کند»./خبرگزاری فارس



برادر میترا استاد: نظرم بر قصاص است

مسعود استاد٬ برادر میترا استاد٬ ضمن تایید خبر دیدار وکیل محمدعلی نجفی با خانواده استاد٬ گفت: «ما تاکنون اجازه ملاقات حضوری به وکلای آقای نجفی نداده بودیم و صحبت‌های ما تلفنی بود. اما برای نخستین بار اواخر هفته گذشته بود که در خانه ما جلسه‌ای با حضور وکلای آقای نجفی، خانواده‌اش و دو نفر از دوستان ایشان برگزار شد. البته این را هم بگویم که در مراسم خواهرم که در مسجد برگزار شده بود، خانواده آقای نجفی هم حضور داشتند.»

به گفته او به هیچ عنوان در این جلسه صحبتی از پول به میان نیامده است.

مسعود استاد در خصوص نتیجه این جلسه توضیح داد: «من کماکان نظرم بر قصاص است مگر اینکه اتفاقی بیفتد و کمی وضعیت روحی‌ام آرامتر شود و بتوانم به این موضوع فکر کنم. البته احساس می کنم که اگر با قصاص جان کسی را بگیرم من هم قاتل هستم.»/روزنامه ایران


تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »