سرلشکر صفوی: دفاع از بغداد، مثل دفاع از تهران است

زیتون– یحیی رحیم صفوی٬ سرلشکر و دستیار و مشاور عالی آیت‌الله خامنه‌ای٬ گفت: «دفاع از بغداد، مثل دفاع از تهران است.»

رحیم صفوی در دیدار با سخنگوی جنبش نجباء عراق «پیروزی عراقی‌ها را پیروزی ایرانی‌ها» دانست.

نصر الشِمَّری٬ سخنگوی جنبش نجباء عراق که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، در دومین روز سفر خود با سرلشکر یحیی رحیم صفوی»دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا دیدار و گفت‌وگو کرد.

صفوی در این دیدار تاکید کرد سرنوشت ایران و عراق به هم گره خورده است و به‌رسمیت شناختن الحشد الشعبی در قانون اساسی عراق ضروری است.

طی هفته‌های اخیر اخباری مبنی بر بسته شدن دفاتر حشدالشعبی در برخی استانها و شهر‌های عراق به گوش می‌رسد.

عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق، یازدهم تیرماه در فرمانی به شبه‌نظامیان این کشور از جمله بزرگترین آنها حشد الشعبی، گروه شیعی همسو با ایران٬ ۳۰ روز فرصت داده تا تمام دفاتر و شعب خود و همچنین ایست‌های بازرسی‌شان را تعطیل کنند.

رسانه داخلی در ایران این فرمان را به معنای به رسمیت شناختن بیشتر حشد شعبی در ساختار سیاسی عراق تعبیر کرده‌اند. گروهی نیز این تصمیم نخست وزیر را به فشارهای آمریکا مرتبط می‌دانند که به دنبال کاهش نفوذ ایران در عراق است.

رحیم صفوی در ادامه ایران و عراق را مکمل فرهنگی، اقتصادی و دفاعی یکدیگر توصیف کرد و گفت: «دفاع از عراق، دفاع از ایران بوده و دفاع از بغداد، مثل دفاع از تهران است. سرنوشت این دو کشور به هم گره خورده و در واقع، پیروزی عراقی‌ها، پیروزی ایرانی‌هاست.»

وی هشدار داد: صهیونیست‌ها از تجمیع قدرت ایران و عراق می‌ترسند. رژیم صهیونیستی همچنین به‌دنبال فاصله انداختن بین عراقی‌ها و کردهاست.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »