احمدرضا جلالی، زندانی دوتابعیتی محکوم به اعدام٬ به انفرادی منتقل شد

زیتون– احمدرضا جلالی، پزشک و پژوهشگر ایرانی – سوئدی که بیش از سه سال است در زندان است و به اتهام «محاربه از طریق جاسوسی» با حکم اعدام روبه‌روست، از روز دوشنبه ۷ مرداد به انفرادی منتقل شده است.

این خبر را ویدا مهران‌نیا، همسر وی در گفت‌وگو با خبرگزاری هرانا تأیید کرده است.

به گفته ویدا مهران‌نیا انتقال آقای جلالی روز دوشنبه صورت گرفته است. احمدرضا طی تماسی گفته است که به یک سلول انفرادی منتقل شده و در این محل تحت تدابیر امنیتی شدید و زیر نظر دوربین های مدار بسته قرار دارد.

وزارت خارجه سوئد اعلام کرده احمدرضا جلالی شهروند این کشور اروپایی است و نباید اعدام شود.

جلالی در اردیبهشت سال ۱۳۹۵، هنگامی که برای شرکت در یک کنفرانس علمی از محل زندگی خود در سوئد به ایران سفر کرده بود، به اتهام «جاسوسی» بازداشت و در دادگاه انقلاب اسلامی به اعدام محکوم شد.

حکم اعدام احمدرضا جلالی که در دیوان عالی کشور نیز تأیید شده، با اعتراض گسترده سازمان‌ها و کار‌شناسان حقوق بشری سازمان ملل روبه‌رو شده است.

پیشتر وکلای او اعلام کرده‌ بودند که شواهد ارائه‌شده در دادگاه اولیه احمدرضا جلالی «تحت فشار کسب شده» و آن‌ها «به هیچ وجه اتهامات علیه او را تأیید نمی‌کنند».

احمدرضا جلالی که به بیماری کمبود گلبول‌های سفید مبتلاست، در سال ۱۳۹۷ تحت عمل جراحی قرار گرفت و پس از دو روز که پاهایش به تخت زنجیر شده بود «به‌رغم مخالفت پزشکان به زندان بازگردانده شد».

بنا به گزارش عفو بین‌الملل در ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، دو بار دیگر نیز اعزام او به بیمارستان،‌مشروط به استفاده از دستبند و پابند شد که وی به این کار تن نداد و مسئولان زندان، به‌عنوان تنبیه، اعزام به بیمارستان را لغو کردند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »