اعتراض خانه سینما به حکم زندان محمد رسول‌اف

زیتون– خانه سینما در نامه‌ای به حکم زندان صادر شده برای محمد رسول‌اف، کارگردان سینما، اعتراض کرد.

به گزارش ایسنا، این نهاد در نامه‌ای از قوه‌قضائیه خواست با «بزرگواری» از صدور «احکام جنجال‌برانگیز و دامنه‌داری چون زندان و ممنوع‌الکاری خودداری» کند.

این نهاد از ابراهیم رئیسی، رییس قوه قضائیه، خواسته است که به پرونده رسول‌اف «توجه» کرده و اضافه کرده است کارگردانان «حرمت و حیثیت سینمای ایران را در همه مراحل کاری رعایت» خواهند کرد.

پیشتر نیز شماری از سینماگران ایرانی از صدور حکم زندان برای محمد رسول‌افت ابراز تأسف کرده و تأکید کرده‌اند جای او زندان نیست.

پیش از این شماری از جشنواره‌ها، نهادها، فیلمسازان و روزنامه‌نگاران سینمایی در جهان صدور حکم زندان برای محمد رسول‌اف را محکوم کرده و خواستار لغو آن شده‌اند.

جعفر پناهی، رسول صدرعاملی، عبدالرضا کاهانی و بهنام بهزادی نیز از جمله سینماگران ایرانی هستند که از این حکم ابراز تأسف کرده‌اند.

بنابر حکمی که شنبه گذشته، ۲۹ تیر، به محمد رسول‌اف ابلاغ شد، دادگاه انقلاب او را به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و محرومیت از فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی محکوم کرد.

رسول‌اف در رابطه با جریان دادگاهش به رادیو فردا گفته بود که در حکم دادگاه انقلاب نام همه فیلم‌های او قید شده بود اما در جریان دادگاه بیش از همه بر فیلم‌های «به امید دیدار»، «دست‌نوشته‌ها نمی‌سوزند» و «لِرد» تأکید شده و این آثار با عباراتی چون «سیاه‌نمایی» توصیف شده‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »