دادسرای ارشاد از شهروندان تهران خواست علیه یکدیگر گزارش دهند

زیتون– پس از انتشار خبرهایی درباره معرفی افراد «بدحجاب و بی‌حجاب» از طریق پیامک، این‌بار مقامات قضایی ایران با راه‌اندازی کانالی در پیام‌رسان‌های داخلی و اینستاگرام از مردم خواسته‌اند از طریق این کانال افراد «هنجار شکن» و «بدحجاب» را معرفی کنند.

حمدمهدی حاج‌محمدی، سرپرست دادسرای ارشاد٬ امروز (شنبه) گفت که این کانال برای ارسال «گزارش‌های مردمی» در زمینه «‌کشف حجاب، سرو مشروبات و رقص مختلط» است.

 خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران٬ خبر داد که حاج‌محمدی با مخاطب قرار دادن افرادی که «‌شهروندان اخلاق‌مدار تهرانی» خواند، از آنها خواست «هرگونه کشف حجاب یا اقدامات هنجارشکنانه در خودرو، کشف حجاب یا سرو مشروبات یا برگزاری مراسم مختلط رقص و انتشار مطالب خلاف عفت در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی» را از طریق حساب خاصی در پیام‌رسان‌های داخلی و شبکه اینستاگرام ارسال کنند.

او هدف از این اقدام را «مقابله با برخی تلاش‌ها برای ضربه به بنیان خانواده ایرانی» توصیف کرد و توضیح داد که مستندات لازم برای گزارش «شامل فیلم و یا تصاویری از خودروست که سرنشین خاطی و پلاک در آن مشخص باشد.»

با این حال، در اعلان دادسرای ارشاد آمده است که برای گزارش «اماکن متخلف»، ذکر نام مغازه و آدرس و زمان وقوع «جرم» کفایت می‌کند.

در ۱۸ خرداد سال جاری که سرپرست دادسرای ارشاد نخستین‌ بار شماره‌تلفنی را برای این کار اعلام کرد، واکنش‌های اغلب منفی بسیاری را در میان برخی چهره‌های سیاسی و فرهنگی و دینی و کاربران شبکه‌های اجتماعی در پی داشت.

در همان زمان، حسین رحیمی، رییس پلیس تهران، در واکنش به برخی خبرها در مورد شماره‌تلفن جداگانه نیروی انتظامی برای این‌کار، با تکذیب اعلام شماره تلفن گفت که چنین اقدامی «امنیت روانی افراد جامعه را به خطر می‌اندازد».

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »