علی مطهری: در ایران، هم مخالفان سیاسی داریم و هم زندانیان سیاسی

زیتون– علی مطهری٬ نماینده مجلس٬ ضمن اعتراض به سخنان اخیر سخنگوی قوه قضاییه٬ تاکید کرد که این ترفند نهادهای امنیتی و قوه قضاییه است که جرم سیاسی را به جرم امنیتی تغییر نام می دهند.

روزگذشته غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه گفته است: «واقعا زندانی سیاسی نداریم».

او که در برنامه تلویزیونی جهان آرا در شبکه افق سخن می‌گفت، گفته است زندانیانی که در ایران هستند، «تروریست» هستند یا «با اصل نظام و انقلاب مخالف هستند» یا با سرویس‌های جاسوسی همکاری کرده‌اند و زندانی سیاسی نیستند.

علی مطهری در این رابطه به روزنامه اعتماد گفت که نهادهای امنیتی و قوه قضاییه جرم سیاسی را به جرم امنیتی تغییر نام دادند.

او تاکید کرد که زندانی و مجرم امنیتی کسی است که امنیت مردم را به خطر می‌اندازد و مبارزه مسلحانه انجام می‌دهد، کسی است که سلاح به دست گرفته نه کسی که صرفا انتقادی به مقامات کشور داشته است.

به گفته نماینده مردم تهران در مجلس این اظهارات ترفندی است که تاکنون نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و قوه ‌قضاییه به کار برده اند برای آنکه همه منتقدان و مخالفان نظام را گروه‌ها و متهمان امنیتی تلقی کنند تا قانون جرم سیاسی شامل حال آنها نشود و این ظلمی است که در حق منتقدان و مخالفان نظام صورت می‌گیرد.

علی مطهری افزود: «بالاخره باید جواب دهند که مثلا بهزاد نبوی را متهم سیاسی می‌دانند یا امنیتی؟ همچنین آقای تاجزاده و سایر افرادی که به دلیل انتقاد به زندان افتادند.»

او در ادامه گفت: «متاسفانه برخی تجاهل می‌کنند و خودشان را به نادانی می‌زنند. اینها می‌خواهند بگویند اساسا در ایران ما هیچ منتقد و مخالف نظامی نداریم. در ایران، هم مخالفان سیاسی داریم و هم زندانیان سیاسی.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »