ذخیره اورانیوم غنی شده ایران از ۳۰۰ کیلوگرم عبور کرد

زیتون– خبرگزاری فارس٬ وابسته به سپاه پاسداران٬ به نقل از یک «منبع آگاه» ناشناس خبر داد که میزان ذخیره اورانیوم غنی شده ایران از ۳۰۰ کیلوگرم عبور کرد.

بر اساس توافق اتمی ایران و گروه پنج به علاوه یک در تیر ماه سال ۹۴ (برجام)، میزان ذخیره اورانیوم غنی‌شده در ایران نباید از سقف ۳۰۰ کیلوگرم بیشتر شود.

اما امروز (دوشنبه) خبرگزاری فارس به نقل از «یک منبع آگاه» که نام او ذکر نشده است، گفت که ذخایر اورانیوم غنی شده ۳.۶۷ درصد ایران از ۳۰۰ کیلوگرم عبور کرده است.

براساس این گزارش، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه، ۱۰ تیر وزن تولید مواد غنی شده ایران را اندازه‌گیری کردند و ذخایر ایران از سقف ۳۰۰ کیلوگرم عبور کرده است.

عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، در واکنش به این خبر گفت که جزئیات این مساله را سازمان انرژی اتمی بهتر می‌تواند توضیح دهد و او از این امر اطلاع ندارد.

پنجشنبه هفته گذشته  دیپلمات‌ها در اعلام کردند که ایران تا آن زمان از سقف قید شده در برجام برای ذخیرهٔ اورانیوم غنی‌شده، عبور نکرده‌است.

چند دیپلمات به رویترز گفته‌ بودند که اطلاعات جدید بازرسان هسته‌ای سازمان ملل نشان می‌دهد که ذخیره اورانیوم غنی شده ایران هنوز از حداکثر حد تعیین شده در توافق هسته‌ای فراتر نرفته است اما در مسیری قرار دارد که به زودی به این محدوده می‌رسد.
ایران روز ۱۸ اردیبهشت خروج خود را از «برخی» تعهداتش ذیل برجام، اعلام کرد. هم‌زمان ایران به اروپا مهلتی ۶۰ روزه داد تا منافعش را از توافق اتمی در حوزه‌های اقتصادی و بانکی، تأمین کند. کشورهای اروپایی گفته‌اند که اولتیماتوم ایران را نمی‌پذیرند و خواستار حفظ پای‌بندی تهران به برجام شده‌اند.بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، هفتهٔ پیش گفت که اگر منافع ایران از برجام تأمین نشود، جمهوری اسلامی تا ششم تیرماه از سقف ۳۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده عبور خواهد کرد و بعد از آن انی میزان را باز هم افزایش خواهد داد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »