ترامپ: برای گفت‌و‌گو با ایران هیچ شرطی ندارم اما احتمال اقدام نظامی علیه ایران همچنان وجود دارد

زیتون– دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، با تأکید بر اینکه تحریم‌هایی بیشتر برای بازداشتن جمهوری اسلامی از دستیابی به سلاح هسته‌ای وضع می‌کند و احتمال اقدام نظامی علیه ایران نیز منتفی نیست.

او در ادامه افزود که اگر جمهوری اسلامی از سلاح هسته‌ای صرف نظر کند او «بهترین دوست ایران» خواهد بود و همچنین تاکید کر که «برای گفت‌و‌گو با ایران هیچ شرطی ندارد.»

رییس جمهوری آمریکا همچنین از اینکه ایران هواپیمای سرنشین دار آمریکایی را بر فراز تنگه هرمز سرنگون نکرد قدردانی کرد.

ترامپ در ادامه با اشاره به اینکه دوستان ایرانی بسیاری دارد که آدم‌های سطح بالایی هستند ابراز امیدواری کرد که جمهوری اسلامی رفتاری هوشمندانه در پیش بگیرد و نسبت به زندگی مردم خود حساس باشد.

او با تأکید بر اینکه آمریکا اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته‌ای دست باید گفت: «اگر آنها این را بپذیرند کشوری ثروتمند خواهند داشت؛ بسیار خوشبخت خواهند بود و من بهترین دوست آنها خواهم شد. امیدوارم این طور شود».دونالد ترامپ همچنین به قیاس شعار «بیائید بزرگی را به آمریکا برگردانیم» گفت: «بیائید بزرگی را به ایران برگردانیم.»

رادیو فردا خبر داد که رییس جمهوری آمریکا در عین حال با این هشدار که هنوز احتمال اقدام نظامی علیه ایران وجود دارد گفت: «اگر رهبری ایران بد عمل کند، پس از آن روزی بسیار بسیار بد خواهند داشت.»

ترامپ همچنین با اشاره به اینکه «همه قبلا می‌گفتند من جنگ‌افروزم و امروز می‌گویند کبوتر [صلح] هستم» گفت: «فکر می‌کنم هیچ کدام نیستم. فردی با عقل سلیم هستم و عقل سلیم چیزی است که امروز در این کشور به آن نیاز داریم.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »