افزایش شش درصدی بهای نفت

دونالد ترامپ: ایران اشتباه خیلی بزرگی کرد

زیتون– دونالد ترامپ٬ رییس‌جمهوری آمریکا٬ ساعتی پیش بدون اشاره صریح به دلیلی، از «اشتباه خیلی بزرگ ایران» خبر داد.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1141711064305983488?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1141711064305983488&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.radiofarda.com%2Fa%2Ftrump-irgc-drone%2F30010676.html

صبح امروز سپاه پاسداران اعلام کرد که یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرده است. 

این توییت ترامپ می‌تواند اشاره‌ای به سرنگونی این پهپاد باشد٬ اگرچه تا ساعتی پس از اعلام این خبر از سوی سپاه پاسداران٬ آمریکا سقوط این پهپاد را تکذیب کرده بود.

توئیت رییس جمهوری آمریکا ساعتی پس از آن منتشر شد که ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سِنتکام، تایید کرده بود که یک پهپاد تجسسی‌اش «در حالی که بر فراز تنگه هرمز و در محدوده هوایی بین‌المللی در پرواز بود» با موشک سطح به هوای ایران سرنگون شده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرده بود که این پهپاد در «فضای سرزمینی» ایران هدف قرار گرفته و سرنگون شده است.

با این حال بیل اربن، سخنگوی سِنتکام، در بیانیه‌اش تأکید کرده است «گزارش‌ منابع ایرانی مبنی بر اینکه پهپاد یادشده بر فراز خاک ایران بوده غلط است».

سخنگوی سِنتکام نوع پهپاد سرنگون‌شده را «ام‌ کیو ۴ ترایتن» و زمان حمله را ۲۳:۳۵ شامگاه چهارشنبه به وقت گرینویچ اعلام کرده و تصریح کرده است که این حمله بی‌دلیل و «بدون تحریک» صورت گرفت.

سپاه پاسداران زمان حمله را ۴:۰۵ بامداد پنج‌شنبه به وقت محلی و نوع پهپاد را «ام کیو ۴ سی» ذکر کرده و مدعی شده است که حمله نیروی هوافضای سپاه در«منطقه کوه مبارک استان هرمزگان» صورت گرفته است.

خبرگزاری فارس نیز گزارش داده است که این پهپاد با سامانه پدافند موشکی موسوم به «سوم خرداد» سرنگون شد.

در همین رابطه خبرگزاری فرانسه، بهای نفت در بازارهای جهانی که از بامداد پنج‌شنبه و با سرنگونی پهپاد آمریکایی با موشک سپاه پاسداران رو به افزایش بود، پس از توئیت دونالد ترامپ درباره «اشتباه خیلی بزرگ ایران» بار دیگر اوج گرفت.

بنابر این گزارش، در نیمروز پنج‌شنبه نفت خام برنت به بشکه‌ای ۶۴.۶۳ دلار رسید که نسبت به روز قبلش ۲.۸۱ دلار افزایش داشت.

نفت وست تکزاس اینترمدییت نیز با ۳.۲۴ دلار افزایش، روز پنج‌شنبه به ۵۷ دلار رسید.

هفته گذشته نیز در پی حمله به دو نفتکش در دریای عمان بهای نفت در بازارهای جهانی حدود ۴ درصد افزایش یافت.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

افزایش شش درصدی بهای نفت

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »