سکوت آمریکا٬ اعتراض ایران

سپاه پاسداران: یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کردیم

زیتون– روابط عمومی سپاه پاسداران صبح امروز (پنجشنبه) اعلام کرده است که یک فروند پهپاد آمریکایی پس از ورود به قلمرو هوایی ایران در منطقه کوه مبارک استان هرمزگان سرنگون کرده است.

در بیانیه سپاه پاسداران آمده است نخستین ساعات بامداد پنجشنبه یک فروند پهپاد تجسسی «آر کیو-۴ گلوبال هاوک» آمریکا بعد از ورود به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

اما یک مقام نظامی وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، گفته است، هیچ یک از پهپادهای این کشور در آسمان ایران نبوده‌اند.

رادیو فردا به نقل از آسوشیتدپرس نوشت که کاپیتان بیل اوربن، سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام ، حاضر به اظهار نظر در این مورد نشده است.

اما این سخنگوی نظامی آمریکا تصریح کرده است، هیچ پهپاد آمریکایی امروز بر فراز آسمان ایران نبوده است.

ساعتی پس از انتشار خبر سرنگونی یک فروند پهپاد ایالات متحده، خبرگزاری رویترز در گزارشی ضمن تایید این خبر گفت که پهپاد مذکور در قلمرو هوایی بین‌المللی سرنگون شده است.

رویترز خبر خود را به نقل از «منبعی آمریکایی» بدون ذکر نام او منتشر کرده است.

هنوز هیچ مقام رسمی آمریکا به این گزارش واکنش نشان نداده است. اما وزارت امور خارجه ایران این اقدام آمریکا را محکوم کرد.

عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه٬ در واکنش به ساقط کردن یک پهپاد آمریکایی از سوی ایران گفت: «ضمن اعتراض شدید به اینگونه اقدامات تجاوزکارانه و تحریک آمیز اعلام می‌کنیم نسبت به ورود غیرقانونی و تجاوزکارانه هر نوع شیی و پرنده متجاوز خارجی به آسمان کشور و هرگونه تجاوز به قلمرو جمهوری اسلامی ایران و نقض حریم‌های آن قاطعانه هشدار می‌دهیم و تمامی مسئولیت عواقب آنرا متوجه تجاوزکاران می‌دانیم.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

سکوت آمریکا٬ اعتراض ایران

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »