اسم نزار ذکا در لیست عفو شدگان از سوی رهبری وجود ندارد

زیتون– غلامحسین اسماعیلی٬ سخنگوی قوه قضاییه٬ با اعلام این خبر که اسم «نزار زاکا» در لیست عفو شدگان از سوی رهبر انقلاب وجود ندارد، گفت: «درخواست آزادی نزار زاکا به صورت ویژه بررسی می‌شود.»

پیشتر وزارت خارجه لبنان اعلام کرده بود که ایران قرار است نزار زکا، شهروند لبنانی را که از سال ۲۰۱۵ به اتهام جاسوسی برای آمریکا در ایران زندانی است، آزاد کند.

خبرگزاری رسمی لبنان سه‌شنبه ۴ ژوئن از بیروت، به نقل از وزارت خارجه این کشور گزارش داد که نزار زکا به درخواست مقام‌های لبنانی و در آستانه عید فطر و پایان رمضان، شامل عفو شده است و به زودی آزاد می‌شود.

پیشتر گزارش شده بود که خانواده آقای زکا، از حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و همچنین مقامات دولت لبنان خواسته بودند برای آزادی او میانجی‌گری کند.

نزار ذکا، شهروند لبنانی در ایران به ده سال زندان محکوم شده است.

او که دارای اقامت دائم آمریکا است،‌ کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات است و برای یک موسسه غیرانتفاعی فناوری اطلاعات در واشینگتن کار می‌کرد. این شهروند لبنانی در روز ۲۷ شهریور سال ۹۴ در پنجمین سفر خود به ایران که به دعوت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری صورت گرفته بود، از سوی ماموران امنیتی در تهران بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان اوین به سر می‌برد.

این شهروند دو تابعیتی توسط قاضی صلواتی به ده سال حبس محکوم شده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگری تضعیف شده است. اعتراض‌های پی در پی اقشار مختلف

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس

ادامه »

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا

ادامه »