ایران چه نیابتی چه مستقیم وارد جنگ با آمریکا نخواهد شد

زیتون– حشمت‌الله فلاحت‌پیشه٬ رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس٬ گفت که ایران «به هیچ‌وجه» وارد «هیچ‌گونه» جنگی با ایالات متحده نخواهد شد، چه جنگ مستقیم و چه جنگ نیابتی.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با ایلنا تاکید کرد که «هیچ گروهی نمی‌تواند بگوید از جانب ایران وارد جنگ نیابتی شده است.»

پیشتر خبری بدون تایید منتشر شده بود مبنی بر اینکه قاسم سلیمانی٬ فرمانده شاخه قدس سپاه از حشد الشعبی٬ خواسته است تا آماده جنگ نیابتی با آمریکا باشند.

آمریکا نیز با اعلام اینکه متوجه تهدیداتی از جانب ایران شده است، ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و شماری از بمب‌افکن‌های بی ۵۲ خود را به خلیج فارس اعزام کرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: «عدم آغاز جنگ، سیاست جمهوری اسلامی ایران است و لذا در هر جایی هر اقدامی صورت گیرد، حتما جزء سیاست ما نیست.»

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه همچنین تاکید داشته که مسئولان ایرانی باید این «تحرکات و رفتارهای مشکوک» را مدیریت کنند.

او گفت: «کسانی هدف‌شان کشاندن آمریکایی‌ها به منطقه بود و دست اندرکار هستند که جنگی را به راه بیندازند. آنها در حال پیش بردن سیاست‌شان هستند و مجوز حضور نیروهای نظامی خارجی را هم از شورای همکاری خلیج فارس دریافت کرده‌اند».

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »