پالرمو و CFT از دستور کار مجمع خارج شد

زیتون– محمدصدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام٬ خبر داد که لایحه CFT و پالرمو٬ هر دو از دستور کار مجمع خارج شده‌اند.

او در ادامه افزود که باید دلیل این امر را از دبیرخانه و رییس مجمع پرسید.

آخرین بار قرار بود که فروردین ماه سال جاری جلسه‌ای برای بررسی لایحه پالرمو در مجمع تشکیل شود؛ اما این جلسه برگزار نشد.

تصویب دو لایحه باقی‌مانده از چهار لایحه‌ای که دولت حسن روحانی در ارتباط با اف‌ای‌تی‌اف ارائه کرده با بحث‌ها و انتقادهای تند موافقان و مخالفان روبه‌رو شده و تصمیم‌گیری درباره آن به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده است.

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، در مصاحبه‌ای با ویژه‌نامه نوروزی اعتماد که خلاصه‌ای از آن روز جمعه در رسانه‌های ایران بازتاب یافت، گفت: «اف‌ای‌تی‌اف در شرایط فعلی برای آینده روابط بانکی بسیار مهم است.»

لاریجانی همچنین با انتقاد از معترضان به این لوایح گفته است: «اگر خلاف منافع ملی بود، چرا سال ۸۶ تصویب کردید؟»

پیشتر محمدرضا تابش٬ نایب رییس فراکسیون امید مجلس٬ در مورد لزوم تصویب پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته بود: «ممکن است اثر وضعی عدم تصویب این لوایح و عدم پیوستن ما به FATF کمتر از اثری که جو روانی آنها به جا می گذارد باشد چرا که جو روانی حاصل از عدم تصویب باعث بوجود آمدن روحیه ناامیدی و یأس در جامعه می شود.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »