? زنده| وزیر خارجه بریتانیا: ایران اراده طرف آمریکایی را دست‌کم نگیرد

 

وزیر خارجه بریتانیا: ایران اراده طرف آمریکایی را دست‌کم نگیرد

جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا، گفت: «به ایرانی‌ها می‌گویم اراده طرف آمریکایی را دست‌کم نگیرید».

اشاره او به رخدادهای اخیر خلیج فارس و خاورمیانه است که ایران یا گروه‌های نیابتی آن در مظان اتهام یک رشته حملات علیه کشتی‌های تجاری در نزدیکی آب‌های امارات، حمله به خط لوله نفتی عربستان و پرتاب خمپاره به منطقه سبز بغداد است.

وزیر خارجه بریتانیا در همین حال گفت که سران آمریکا «قصد جنگ با ایران را ندارند اما اگر به منافع ایالات متحده حمله شود آنها تلافی می‌کنند.»

جرمی هانت در سخنان روز دوشنبه خود افزود: «و این مسئله‌ای است که ایرانی‌ها باید روی آن با دقت بسیار بسیار زیاد فکر کنند.»/رادیو فردا



سیاستمداران شیعه درعراق دعوت به خویشتنداری کردند

پس از بالاگرفتن درگیری‌های لفظی بین مقامات ایرانی و دونالد ترامپ، رdیس جمهور آمریکا، سیاستمداران برجسته شیعه درعراق طرفین را به خویشتنداری دعوت کردند.

سیاستمداران متنقذ عراقی، از جمله مقتدی صدر و هادی عامری، می‌گویند بغداد دراین مناقشه باید موضع قاطعی اتخاذ کند تا کشور را از یک «جنگ خانمان‌برانداز» دور نگه دارد.

مقتدی صدر، روحانی پرنفوذ شیعه، شب گذشته از طریق سرویس پیام رسان تلگرام اعلام کرد مخالف جنگ بین ایران و آمریکاست و نگران است چنین جنگی دامن عراق را هم بگیرد./دویچه وله فارسی



مشکل ملخ ها تشدید شده

محمدجواد فدایی٬ استاندار کرمان٬ با گلایه از پرداخت نشدن اعتبار ۱.۵ میلیارد تومانی برای مبارزه با ملخ‌ها گفت: مشکل ملخ‌ها تشدید شده است.

به گفته او مشکل ملخ‌ها در جنوب استان با بارندگی‌های اخیر تشدید شده است.

فدایی افزود: «باید خودروهای مجهز کمک‌دار توسط دستگاه‌هایی که تعهد شده، در اختیار جهاد کشاورزی جنوب قرار گیرد و بعداز ظهر امروز با اصلاح باند، هواپیما برای سمپاشی منطقه کوهستان به رودبار برود.»

استاندار کرمان ادامه داد: «به شدت از سازمان حفظ نباتات کشور گللایه داریم که تعهدات را با تعلل انجام می‌دهد و اعتبار ۱.۵ میلیارد تومانی که باید به استان کرمان پرداخت می‌کردند، اختصاص نیافت و همچنین باید سم خریداری و در اختیار ما قرار می‌دادند، که این کار نیز صورت نگرفت.»

محمدجواد فدایی همچنین گفت: «از سازمان حفظ نباتات می‌خواهیم در عمل به تعهدات تسریع کند و همین اعتبار کمی که نسبت به نیاز تعیین شده را به استان کرمان ابلاغ کند.»/ایسنا



کارگران بازداشت شده در محوطه کارخانه نیشکر هفت تپه آزاد شدند

کارگرانی که در روزهای اخیر در جریان اعتراض در محوطه کارخانه بازداشت شده بودند، با قرار کفالت و وثیقه آزاد شده اند.

هرچند اسماعیل بخشی نماینده کارگران و‌عضو سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه همچنان در بازداشت است./کانال تلگرم سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه



ترامپ: ایران نباید سلاح اتمی داشته باشد

دونالد ترامپ٬ رییس جمهوری آمریکا٬ بار دیگر توافق هسته‌ای را توافقی بد دانست و با بیان اینکه ایران نباید به سلاح اتمی دست یابد گفت: «من کسی نیستم که بخواهد به سوی جنگ با ایران برود.»

دونالد ترامپ شامگاه یکشنبه در گفت و گوی ضبط شده با فاکس نیوز این مطلب را مطرح کرد و بار دیگر به سیاست باراک اوباما در توافق هسته‌ای با ایران تاخت.
او با بیان اینکه ما به کشور دیگری که سلاح اتمی داشته باشد، نیاز نداریم، افزود: به خصوص اگر این کشور، ویژه باشد. توافق هسته‌ای یک توافق وحشتناک بود.
رییس جمهوری آمریکا ادامه داد:به موجب این توافق، ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد به آن‌ها پرداخت شد. این یک کار فاجعه بار بود. ما حق بازرسی نداریم. ما از حق بازرسی خوب محروم بودیم. ما از اینکه برای بازرسی از برخی سایت‌های مهم همچون سایت‌های نظامی اجازه داده نمی‌شود، نگران هستیم.


تصویت کلیات طرح تشدید مجازات اسیدپاشی در مجلس

مجلس کلیات طرح تشدید مجازات اسیدپاشی را تصویب کرد.

در این مصوبه، مجازات دیه و قصاص برای عامل اسیدپاشی در نظر گرفته شده‌است. علاوه بر این مقرر شده که دیه قربانی اسیدپاشی از بیت‌المال پرداخت شود.

در بخش دیگری از این طرح آمده‌است که جرائم موضوع این قانون شامل آزادی مشروط، تعلیق یا تخفیف نخواهد شد.

پیش از این مقامات بهداشتی در ایران اعلام کرده بودند که سالانه در کشور با ۶۰ تا ۷۰ نفر قربانی اسیدپاشی می‌شوند.

در گسترده‌ترین نوع اسیدپاشی در ایران، در سال ۱۳۹۳ چهار زن در اصفهان قربانی آن شدند. مسئولان می‌گویند عامل این اسیدپاشی‌ها هنوز شناسایی نشده‌اند. عدم شناسایی عاملان اسیدپاشی با انتقادات گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شده‌است./ایسنا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »