احضار سعید قاسمی با شکایت سپاه و هلال احمر

زیتون– سخنگوی قوه قضائیه از شکایت سپاه و هلال احمر از سعید قاسمی و احضار وی خبر داد.

غلامحسین اسماعیلی٬ سخنگوی قوه قضائیه٬ امروز (سه شنبه) در حاشیه برگزاری نخستین نشست رسانه‌ای خود که بعد از ظهر امروز برگزار شد، در پاسخ به این سوال که آیا در رابطه با اظهارات سعید قاسمی سپاه یا هلال احمر شکایت کردند؟، گفت: «هر دو علیه ایشان شکایت کردند و شکایت به بازپرس ارجاع شده است. ایشان احضار شده و تحقیقات بدون اغماض انجام می‌شود.»

سعید قاسمی‌٬ از اعضای سابق سپاه و سخنران تجمعات بسیجیان٬ در یک گفت‌وگوی ویدیویی اینترنتی از استفاده سپاه از لگوی هلال احمر برای اهداف نظامی گفت.

او در این گفت‌گو خبر از آن داد که «در بوسنی تحت پوشش هلال‌ احمر» رفته بودیم به «نیروهای مجاهدین آموزش نظامی می‌دادیم.»

قاسمی در ادامه مدعی شد که این موضوع را برای آن طرح می‌کند که کریستین[امانپور] خبرنگار سی‌ان‌ان آن را لو داد.

او در ادامه گفته بود: «با القاعده‌ای‌ها باهم بودیم. از ما استیل گرفتند. با مجاهدین سراسر دنیا یگان‌های جهادی تشکیل دادیم.»

سخنان این عضو سابق سپاه در حالی منتشر شد که پس از آغاز دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران و حتی پس از وقوع سیل گسترده در ایران٬ حساب‌های هلال احمر ایران بسته شده بود و کشورهای دیگر امکان کمک به ایران را از این طریق نداشتند.

خبرگزاری ایسنا روز شنبه ۲۸ فروردین به نقل از رئیس جمعیت هلال احمر ایران نوشت که به دلیل وجود «تحریم‌های خارجی» تاکنون برای کمک به سیل‌زدگان «مبلغی به حساب ایران واریز نشده است».

هلال احمر در واکنش به این ادعای سعید قاسمی بیانیه‌ای داد مبنی بر اینکه «هیچ گاه اجازه استفاده از نشان و لباس خود را به نیروی نظامی نمی دهد.»

پس از آن سپاه سخنان سعید قاسمی را تکذیب کرد.

رمضان شریف٬ سخنگوی سپاه٬ در واکنش به ویدیویی منتشر شده از سعید قاسمی در خصوص بوسنی ، تاکید کرد: «اظهارات وی شخصی و فاقد اعتبار بوده و مورد تایید سپاه نمی باشد.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »