? زنده| گرد و غبار در اهواز به هشت برابر حدمجاز رسید

 

گروهی از فعالان مدنی خواستار آزادی فعالان محیط زیست شدند

 جمعی از فعالان این حوزه، در نامه‌ای خطاب به رئیس جدید قوه‌قضاییه، در حاشیه نمایشگاه محیط‌زیست خواستار آزادی فعالان زندانی شدند.

در این نامه که به امضای تعدادی از مدیران کل و معاونین سازمان حفاظت محیط‌زیست هم رسیده، آمده است: «عدم‌رهایی ایشان با وجود اذعان بر بی‌گناهی و تکذیب اتهامات وارده از سوی وزارت محترم اطلاعات (به‌عنوان مرجع تشخیص جاسوسی)، شورای‌عالی امنیت ملی، کمیته چهار نفره تحقیق ریاست‌جمهوری، ریاست سازمان محیط‌زیست و تعدادی از نمایندگان مجلس، موجبات نگرانی جامعه محیط‌زیست کشور را فراهم آورده است.»

پرونده فعالان محیط زیست هشت متهم دارد که سه نفر با اتهام جاسوسی و چهار نفر نیز با اتهام فساد فی‌الارض روبرو هستند. همچنین برای یکی از متهمان اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی مطرح شده است.

نیلوفر بیانی، هومن جوکار، سام رجبی، مراد طاهباز، عبدالرضا کوهپایه، سپیده کاشانی، امیرحسین خالقی و طاهر قدیریان، متهمان پرونده محیط زیستی در ایران هستند.

این فعالان محیط زیستی در حالی بهمن ماه سال ۹۶ بازداشت شدند که محاکمه آنها حدود یک سال پس از بازداشت آغاز شد. سه نفر از این افراد به متهم به «جاسوسی» و چهار نفر متهم به «فساد فی الارض» هستند. اتهام یک نفر هم «اقدام علیه امنیت ملی» است./روزنامه همشهری



گرد و غبار در اهواز به هشت برابر حدمجاز رسید

اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان خبر داد که غلظت گرد و غبار روز چهارشنبه در اهواز به حدود هشت برابر حد مجاز رسیده است.

در همین روز شهرهای هندیجان، رامشیر، ماهشهر و گتوند نیز با مشکل گرد و غبار روبرو هستند.

این در حالی است که همچنان مناطق مختلف خوزستان با مشکل بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلاب درگیر هستند./ایسنا



افت صادرات نفت ایران به زیر یک میلیون بشکه

خبرگزاری رویترز بر اساس داده‌های کشتی‌رانی و ردیابی نفتکش‌ها روز سه‌شنبه گزارش داد که متوسط صادرات نفت ایران در نیمه اول ماه آوریل، دو هفته گذشته، به زیر یک میلیون بشکه سقوط کرده که کمترین میزان طی سال جاری میلادی است.

گزارش‌ها از صادرات نفت ایران در ماه مارس حدود ۱.۱ تا ۱.۷ میلیون بشکه است.

این در حالی است که صادرات ایران در ابتدای سال گذشته ۲.۵ میلیون بشکه بود.

آمریکا نوامبر سال گذشته به هشت کشور برای شش ماه معافیت داد تا خرید نفت ایران را به طور محدود ادامه دهند. این معافیت دو هفته دیگر به اتمام می‌رسد.

گزارش‌ها حاکی است که آمریکا در نظر دارد معافیت چین، هند، ترکیه و احتمالا کره جنوبی را تا شش ماه دیگر تمدید کند و صادرات نفت ایران را به حدود ۶۵۰ تا ۸۵۰ هزار بشکه در روز برساند./رادیو فردا



فلاحت‌پیشه: قرار نیست تنگه هرمز بسته شود‎

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که قرار نیست مملکت نظامی شده یا تنگه هرمز بسته شود.

او گفت: « «هفته آینده وارد جزئیات طرح مقابله به‌مثل با آمریکا می‌شویم. پیشنهادهای افراطی و احساسی رأی نمی‌آورد، ولی برخی با بزرگ‌نمایی به‌دنبال افزایش تنش هستند. قرار نیست مملکت نظامی شده یا تنگه هرمز بسته شود، مجلس هشیار است.»



ایران رتبه اول فرار مغزها در کشورهای در حال توسعه

مشاور قائم‌مقام وزیر علوم با بیان این که ایران در میان کشورهای در حال توسعه رتبه اول فرار مغزها یا گردش نخبگان را دارد گفت: خسارت فرار مغزها در سال معادل ۶۰ میلیارد دلار است./ایسنا



صفحه رییس قوه قضاییه نیز در اینستاگرام بسته شد

صفحه اینستاگرام متعلق به ابراهیم رئیسی، رییس قوه قضاییه ایران، مسدود شده است.

روز گذشته صفحات متعلق به برخی از فرماندهان سپاه پاسداران در این شبکه اجتماعی مسدود شده بود.

یک روز پس از ثبت رسمی قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی آمریکا، شبکه اجتماعی اینستاگرام صفحات فرمانده کل این نیرو و تعدادی از دیگر فرماندهان آن از جمله قاسم سلیمانی را رسماً مسدود کرد.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »