? زنده| صدور حکم زندان برای ۱۳۸ نفر در بحرین به اتهام ارتباط با سپاه پاسداران

 


صدور حکم زندان برای ۱۳۸ نفر در بحرین به اتهام ارتباط با سپاه پاسداران

دادگاهی در بحرین ۱۳۸ نفر را به اتهام عضویت در «شبکه تروریستی سپاه پاسداران» به زندان محکوم کرد.

یک منبع مطلع قضایی به خبرگزاری فرانسه گفته تمام متهمان به جامعه شیعیان این کشور تعلق دارند.

به گفته این منبع آگاه ۱۱۱ نفر از این افراد هم‌اکنون در بازداشت هستند و برای ۵۸ نفر دیگر نیز حکم غیابی صادر شده است. احمد الحمادی، دادستان کل بحرین گفته شماری از متهمان در لبنان، ایران و عراق آموزش‌های نظامی دیده‌اند.

حکم دادگاه که روز سه‌شنبه صادر شد، قابل تجدیدنظر است./دویچه‌وله فارسی


 


حضور نیروهای حزب الله لبنان در مناطق سیل زده ایران

شیخ معین دقیق، نماینده حزب‌الله لبنان در قم اعلام کرد: «هم‌اکنون تعداد قابل‌توجهی از جوانان لبنانی در مناطق سیل‌زده حضور دارند و برخی دیگر از جوانان در حال عزیمت به مناطق سیل‌زده ایران هستند.»

او گفت که حسن نصرالله بر حضور جوانان لبنانی در مناطق سیل زده ایران تاکید کرده است.

معین دقیق گفت: «آقای سیدحسن نصرالله به‌صورت مکرر پیگیر وضعیت سیل‌زدگان است و از همه جوانان و حزب‌الله لبنان خواسته است که برای امدادرسانی به سیل‌زدگان با تمام توان در کنار نیروهای جهادی، هلال‌احمر و نیروهای مسلح ایران باشند.:/تسنیم



مخالفت مجلس با اختصاص سهمیه به زنان در فهرست‌های انتخاباتی

نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز سه‌شنبه خود با اختصاص دادن سهمی از فهرست‌های انتخاباتی به زنان مخالفت کردند.

پروانه مافی، نماینده تهران در این جلسه پیشنهاد کرد تا حداقل یک ششم فهرست‌های انتخاباتی در حوزه‌های انتخابیه بالای ۶ کرسی نمایندگی به زنان اختصاص داده شود. این پیشنهاد با ۷۹ رأی موافق، ۱۱۰ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع رد شد.

پس از رد این پیشنهاد فاطمه حسینی، دیگر نماینده زن حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات پیشنهادی را مبنی بر اختصاص یک کرسی به زنان در حوزه‌های دارای سه کرسی نمایندگی مطرح کرد. او همچنین پیشنهاد کرد تا در حوزه‌های دارای ۴ و ۵ کرسی نمایندگی، سهمیه دو نفر از فهرست انتخاباتی و در حوزه‌های دارای ۶ کرسی نمایندگی و بالاتر یک سوم فهرست به زنان تعلق بگیرد. این پیشنهاد نیز با ۱۰۴ رأی مخالف در برابر ۷۶ رأی موافق و ۵ رأی ممتنع رد شد./ایسنا



در سیلاب اخیر ۱۷۰ هزار هکتار از مزارع خوزستان زیر آب رفت

محمد قاسمی‌نژاد٬ معاون سازمان جهادکشاورزی خوزستان٬ زیر آب رفتن ۱۷۰ هزار هکتار از مزارع در استان خوزستان خبر داد.

او اعلام کرد که پیش بینی شده بود که در سال زراعی ۹۸-۹۷ بالغ بر دو میلیون تن گندم در خوزستان تولید شود اما با وجود سیلاب ۱۷۰ هزار هکتار از مزارع زیر آب رفته است.

قاسمی‌نژاد از کاهش ۸۰۰ هزارتنی تولید گندم در خوزستان خبر داده گفته است که با توجه به سیلا‌ب‌های اخیر، پیش بینی می شود میزان تولید گندم امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن باشد.

پیشتر نیز وزارت جهادکشاورزی ایران اعلام کرده بود بر اثر سیلاب های اخیر حدود یک‌میلیون هکتار از زراعت ایران دچار آسیب ‌دیدگی شده است./ایلنا



شهین‌دخت مولاوردی: حجاب از اول نباید اجباری می‌شد

شهین‌دخت مولاوردی٬ معاون سابق رییس جمهوری٬ گفت: «به عنوان یک کنشگر معتقدم که مسئله حجاب از همان اول نباید به صورت اجباری می شد.»

او افزود: «کشور‌هایی که حجاب اختیاری در آن‌ها وجود دارد را هم مقایسه می‌کنیم می‌بینیم که رشد حجاب در آن کشور‌ها بیشتر است. در همین ترکیه که راه می‌روید می‌بینید اکثریت زنان حجاب دارند.»

به گفته معاون سابق رییس جمهوری آنجا پدیده بد حجابی وجود ندارد یا حجاب دارند یا ندارند. اگر دارند که دیگر اصلا موهایشان هم پیدا نیست. اتفاقا برایشان سوال شده بود که شما چه کرده‌اید که زنان ما در حال مبارزه برای حجاب هستند و بخشی از زنان شما برای حجاب اختیاری مبارزه می‌کنند.

مولاوردی تاکید کرد: «البته تاحدودی هم این حق را به سیاسیون میدهم که ۴۰ سال یک سیاست را ادامه داده‌اند بنابرین سخت است که اکنون بخواهند به یکباره آن را تغییر دهند و به راحتی از فردا تصمیم بگیرند که حجاب اختیاری شود.»/رویداد۲۴



اینستاگرام حساب‌ کاربری قاسم سلیمانی را بست

کمپانی اینستاگرام صفحات مربوط به سپاه پاسداران و قاسم سلیمانی را رسما مسدود کرد.

این تصمیم اینستاگرام پس از قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی توسط آمریکا اتخاذ شده است.

روز دوشنبه نام سپاه پاسداران به طور رسمی در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» آمریکا ثبت شد.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. افراطی هایی همچون حسن روحانی موجب این کار شدند اما حالا که قانون شده جلوی هرزه هایی همچون مولاوردی و همفکرانش با تکیه به قانون گرفته بشه!!!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »