بی‌خبری مجلس از ورود نیروهای حشدالشعبی به ایران

زیتون– علی ساری، نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایرناپلاس در پاسخ به این پرسش که «آیا این نیروها، ادوات جنگی و نظامی هم همراه خود دارند یا خیر» گفت: «من در این زمینه نمی‌توانم اظهارنظر کنم، چون اطلاعاتی ندارم.»

علی ساری درباره نهاد هماهنگ‌کننده نیروهای حشدالشعبی نیز گفت: «معمولاً هماهنگی در این سطح باید از طریق حوزه خارج از کشور یعنی سپاه قدس باشد، اما اینکه از کدام مسیر هماهنگی حضور آن‌ها انجام شده، من دربارهٔ آن اطلاعاتی ندارم.»

نماینده اهواز افزود: «من از نزدیک آن‌ها را ندیدم، ولی در همین حد کسب اطلاع کردم که این‌ها برای کمک به سیل‌زدگان وارد کشور شده‌اند.»

روز گذشته (یک‌شنبه) جمال شاکرمی، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین استان ایلام، نیز از ورود «کاروانی بزرگ» از شبه‌نظامیان مسلح شیعه عراقی هم‌پیمان جمهوری اسلامی به خاک ایران و حضور افراد حشد الشعبی و گروه جنبش «النجبا» در برخی مناطق سیل‌زده ایران خبر داد.

حشد الشعبی زیر نظر نیروی قدس سپاه پاسداران تأسیس شده و روزنامه کیهان، چاپ تهران نیز نوشته‌است که ورود آنها به ایران به دعوت قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، انجام شده‌است.

این روزنامه از ورود افرادی از گروه شبه‌نظامی شیعه موسوم به «لشکر فاطمیون» افغانستان به مناطق سیل‌زده ایران نیز خبر می‌دهد.

همان روز خبرگزاری مهر نوشت که حدود ۵۰ کامیون به همراه ابومهدی المهندس از مرز شلمچه وارد ایران شده‌اند.

ابومهدی المهندس، یکی از فرماندهان ارشد گروه «بسیج مردمی» (حشد الشعبی) عراق، در توضیحاتی گفت که «با تعدادی از نیروهای حشد الشعبی به خوزستان آمده‌ایم» و افزود که این نیروها در خوزستان مستقر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، او دلیل حضور این دسته از شبه‌نظامیان عراقی در خاک ایران را کمک به سیل‌زدگان ذکر کرد و گفت «بخشی از امکانات مورد نیاز وارد شده‌است و بخش دیگری از این امکانات وارد خواهد شد.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. برای قوت قلب دادن به حاکمیت وارد شده اند !
    دیگر شهروندان کشور هم میتوانند از نیروی نظامی خارجی دعوت کنند یا این اختیار تنها متعلق به قاسم سلیمانی است ؟!
    شاه سابق هم به پشتیبانی اجنبی مستظهر بود ولی از آنان دعوت نکرد !!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »