اعتراض ایران به توییت‌های سفیر فرانسه در آمریکا

ایران سفیر فرانسه در تهران را احضار کرد

زیتون– سفیر فرانسه در تهران تنها چند ساعت بعد از تقدیم رونوشت استوارنامه اش به محمدجواد ظریف و آغاز به کارش، به وزارت خارجه ایران احضار شد.

به گزارش ایسنا فیلیپ تیبو، سفیر فرانسه در تهران، به دلیل توئیت‌های سفیر این کشور در آمریکا درباره برجام، به وزارت خارجه ایران احضار شده است.

در همین رابطه حسین سادات میدانی، رییس دبیرخانه ستاد پیگیری اجرای برجام، در نشست با سفیر فرانسه در ایران خواستار توضیح دولت فرانسه درباره توئیت‌های سفیر این کشور در آمریکا شد.

همچنین عباس عراقچی در واکنش به توئیت‌های تازه سفیر فرانسه در آمریکا خواستار اعلام موضع دولت فرانسه و نقض احتمالی قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت شد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در توئیتر نوشت: «اگر توئیت‌های ژرار آرو نماینده موضع فرانسه باشد، در این‌صورت با نقض فاحش هدف و منظور برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ مواجه هستیم».

عراقچی خواستار اعلام فوری موضع پاریس در این مورد شد و تأکید کرد که در غیر این صورت ایران دست به اقدام مقتضی می‌زند.

ژرار آرو، سفیر فرانسه در آمریکا، شنبه شب در توئیتر خود نوشته بود: «همان‌طور که در سال ۲۰۰۲ هم گفتیم طبق ان‌پی‌تی، غنی‌سازی اورانیوم بدون وجودیک برنامه قابل باور غیرنظامی غیرقانونی است، اگر لازم باشد در ۲۰۲۵ هم واکنش مشابهی خواهیم داشت. تحریم‌هایی [علیه ایران] وضع شد. تحریم‌ها را می‌توان دوباره برگرداند. بعد از برجام ‘غروبی’ وجود ندارد.»

این توییت از حساب سفیر فرانسه در آمریکا حذف شده است.

او در توئیتی دیگر نیز نوشته بود: «اشتباه است که گفته شود در زمان پایان تاریخ برجام ایران اجازه خواهد داشت اقدام به غنی‌سازی اورانیوم کند. بر اساس ان‌پی‌تی و پروتکل الحاقی آن، ایران ناچار خواهد بود، تحت نظارت شدید، ثابت کند که فعالیت‌های هسته‌ای‌اش غیرنظامی است.»

این توییت نیز حذف شده است.

سادات میدانی در خصوص این دو توییت گفت که اگر این توئیت‌ها مورد تأیید دولت فرانسه باشد، این موضع «در مخالفت آشکار با اهداف و مفاد برجام خواهد بود».

او تاکید کرد: «چنانچه به نحوی رضایت‌بخش به این مسئله رسیدگی نشده و موضوع فیصله نیابد، جمهوری اسلامی موضوع را براساس سازوکارهای پیش‌بینی شده در برجام پیگیری نموده و حق خود برای هرگونه واکنش مقتضی را محفوظ می‌داند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

اعتراض ایران به توییت‌های سفیر فرانسه در آمریکا

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »