? زنده| کشف یک محموله بزرگ سوخت قاچاق در تنگه هرمز

 


کشف یک محموله بزرگ سوخت قاچاق در تنگه هرمز

نیروی دریایی سپاه پاسداران می‌گوید یک محموله بزرگ سوخت قاچاق را در تنگه هرمز کشف و توقیف کرده است.

علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه، به خبرگزاری‌های ایران گفته است در یک عملیات، از یک کشتی ۱۰ هزار تنی در تنگه هرمز، بیش از ۱۲ میلیون و پانصد هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و توقیف شد.

او به زمان انجام این عملیات و مالکیت کشتی توقیف شده اشاره نکرده اما گفته است در همین رابطه ۲۱ نفر از ملیت‌های گوناگون منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دستگیر شدند.

تنگسیری افزوده است این محموله، بزرگ‌ترین محموله سوخت قاچاقی است که تاکنون در خلیج فارس و تنگه هرمز شناسایی و توقیف شده است./تسنیم


 


حسن روحانی: شرایط کشور اضطراری است

حسن روحانی٬ رییس‌ جمهوری٬ در سخنانی در جلسه هیأت دولت شرایط کشور را اضطراری خواند و خواستار تقویت پیوستگی و انسجام همه جناح‌ها و گروه‌های جمهوری اسلامی در این وضعیت شد.

حسن روحانی اقدام آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران را محکوم کرد و گفت: «اکنون زمانی است که باید همه در صف واحد و مستحکم قرار بگیریم تا کسی نتواند در این صف رخنه ایجاد کند و در برابر توطئه آمریکایی‌ها ایستاده و از مشکلات به‌خوبی عبور کنیم.»

او همچنین درباره وقوع سیل، پایداری سدها را «مورد اعتماد» خواند و با توجه به احتمال ادامه بارش‌ها در روزهای آینده وعده داد که دولت مردم سیل‌زده را «بی‌پناه» نخواهد گذاشت./ایرنا



وزیر خارجه آمریکا: قاسم سلیمانی یک تروریست است

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، در مصاحبه‌ای با شبکه فاکس نیوز گفت که قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، «تروریست است.»

پومپئو در این گفت و گوی تلویزیونی در پاسخ به پرسش خبرنگار تلویزیون فاکس‌نیوز که از او پرسیده بود آیا قاسم سلیمانی همتراز ابوبکر البغدادی، رهبرگروه «حکومت اسلامی» است گفت:‌ «بله او یک تروریست است.»

این سخنان وزیر امور خارجه آمریکا پس از آن طرح شد که دونالد ترامپ سپاه پاسداران را در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» ایالات متحده قرار داد.


 


واکنش نیروی سنتکام آمریکا به تهدیدهای ایران

حساب توئیتری فرماندهی ارتش آمریکا تصویری از عبور تفنگداران دریایی تیم ۲۲ این کشور در حال عبور از تنگه هرمز منتشر کرد.

این تصویر مربوط به روز ۱۱ مارس سال ۲۰۱۹ (۲۰ اسفند ۹۷) است و نشان می‌دهد که یک ناو آمریکایی از تنگه هرمز عبور کرده است.

حساب توئیتری تیم دریایی ۲۲ در توضیح عکس نوشته است: «ما همیشه مشغول نظارت هستیم.»



نتانیاهو برای پنجمین بار به نخست وزیری انتخاب شد

بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود، برنده انتخابات پارلمانی اسرائیل شد که روز سه‌شنبه، ۲۰ فروردین، در این کشور برگزار شد. همه شواهد نشان می‌دهد او به زودی پنجمین دوره نخست وزیری‌اش را آغاز می‌کند.

این سیاستمدار ۶۹ ساله و همسرش، سارا، با بوسه عاشقانه، در میان هواداران ملتهب حزبی که نتانیاهو را «پادشاه بی‌بی» می‌نامیدند، پیروزی خود را در نخستین ساعات سحرگاه چهارشنبه، ۲۱ فروردین، جشن گرفتند‌.

در عین حال این احتمال مطرح است که این شادی در ادامه سال به سختی‌های قضایی و قانونی برای نتانیاهو مبدل شود و کار دولت تازه‌اش را نیز فلج کند./رادیو فردا



بیش از ۱۰۵هزار افغان از ایران و پاکستان به وطن بازگشتند

سازمان بین‌المللی مهاجرت از بازگشت بیش از ۱۰۵هزار افغان از ایران و پاکستان به وطنشان از اوایل سال جاری میلادی تا کنون خبر داد.

اکثریت این تعداد (حدود ۱۰۰هزار نفر) از ایران بازگشته‌اند. این شمار تنها شامل افغان‌هایی می‌شود که به طور رسمی در کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (آنکر) به عنوان پناهجو ثبت نشده‌اند، به عبارتی دیگر شامل افغان‌هایی می‌شود که از اجازه اقامت معتبر برخوردار نیستند.

بسیاری از افغان‌ها به دلیل وخامت اوضاع اقتصادی ایران و کاهش ارزش پول ملی این کشور به افغانستان بازگشته‌اند. به علاوه آن‌ها معمولا در مشاغل سطح پایین این جامعه به کار گرفته می‌شوند که تقاضا برای این نوع اشتغال در ایران کاهش یافته است./خبرگزاری آلمان



راه‌اندازی مدارس در مناطق سیل‌زده فعلا امکانپذیر نیست

بنابر اظهارات وزیر آموزش و پرورش، برخی مناطق سیل‌زده مملو از آب است و بنابراین مردم نتوانستند به مناطق خود بازگردند لذا راه‌اندازی مدارس در این مناطق امکان‌پذیر نیست./ایسنا


https://twitter.com/jonathanseabird/status/1115482661882081280


نماینده اهواز: مردم سیل زده در جنگل به سر می‌برند

جواد کاظمی‌نسب٬ نماینده اهواز در مجلس٬ ضمن انتقاد از عملکرد مدیران در مقابله با سیل خوزستان، به حمایت فوری مردم سایر استان‌ها از خوزستان تاکید کرد.

به گفته کاظمی‌نسب مردم در جنگل‌ها به سر می‌برند و امکانات بهداشتی اعم از سرویس‌های بهداشتی موجود نیست همچنین از نظر تامین غذا مشکلاتی وجود دارد.

او اضافه کرد: «چادرها کافی نیست؛ اقلام کمکی کم است. انتظار داریم مردم سایر استان‌ها به مردم خوزستان کمک کنند. امکانات موجود جوابگو فاجعه خوزستان نیست.»/ایلنا


 


نتایج اولیه انتخابات اسرائیل بیانگر پیروزی حزب نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو رهبر حزب لیکود در انتخابات پارلمانی و در رقابتی تنگاتنگ بر ائتلافی به رهبری بنی گانتس پیروز شده است و برای پنجمین بار کابینه تشکیل خواهد داد.

به گزارش عصر ایران به نقل از یورونیوز، با شمارش تقریبا تمامی آراء، نمایندگان حزب لیکود نتانیاهو و نیز رقیب اصلی وی یعنی بنی گانتس از ائتلاف آبی و سفید هر کدام توانسته‌اند ۳۵ کرسی را کسب کنند./ صدای آمریکا



قطع آب و برق در برخی از مناطق اهواز

رق برخی از مناطق شهر اهواز از جمله امانیه، کوی انقلاب، سه راه خرمشهر و عین دو شامگاه سه‌شنبه قطع شده است.

براساس این گزارش، آب مناطق کیان‌آباد و کیانشهر و فاز ۲ پادادشهر نیز قطع شده است.

علت قطعی برق، آبگرفتگی ایستگاه توزیع برق در شمال غرب اهواز عنوان شده است.

همچنین فیلم‌هایی از ورود آب به منطقه «عین دو» در اهواز منتشر شده است./خبرگزاری فارس


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »