اکثر اعضای مجمع مخالف تصویب لایحهFATF هستند

زیتون– غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام٬ گفت که اکثر اعضای مجمع موافق پیوستن ایران به کنوانسیون پالرمو نیستند.

به گفته این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام٬ دو سوم اعضای این مجمع با پیوستن ایران به این کنوانسیون مخالف هستند.

او افزود: «هرچند کسانی هم هستند که موافق پیوستن ایران به این لوایح هستند، اما تقریبا یک سوم نظرشان موافق پیوستن است و دو سوم نظرشان مخالف پیوستن است.»

مصباحی مقدم در مورد علت تأخیر مجمع تشخیص مصلحت در اعلام نظر نهایی‌اش گفت: «مصلحت اقتضا می‌کند که با تاخیر تصمیم بگیریم آن‌ها هم چهارماه دیگر فرصت داده‌اند و در این چهارماه هیچگونه تغییری در مناسبات بین‌المللی ما از نظر تجارت و صادرات و واردات و کانال‌های مالی موجود رخ نخواهد داد.»

او اضافه کرد: «بنا به تقاضای نماینده دولت این تاخیر انجام شد. گفته شد که ما می‌توانیم الان رای‌گیری کنیم اما وزیر اقتصاد گفتند رای گیری‌تان را بگذارید برای بعد از عید. خود دولت می‌گوید الان تصمیم نگیرید.»

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به این سوال که «خواست مردم» در این میان چیست؟٬ گفت: «چطور بسیاری از مردم به خودشان اجازه می‌دهند که به نمایندگان مجلس و اعضای شورای نگهبان یا مجمع تشخیص مصلحت نظام تکلیف کنند که این کار را بکنید یا نکنید؟»

از بین چهار لایحه‌ای که دولت حسن روحانی برای تأمین استانداردهای اف‌ای‌تی‌اف ارائه کرده، دو لایحه موسوم به «پالرمو» و «سی‌اف‌تی» چالش‌برانگیز شده و مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیم‌گیری درباره آنها را چندین بار به تعویق انداخته است.

هفته گذشته آیت‌الله خامنه‌ای در این رابطه گفته بود: «وقتی فلان کنوانسیون یا معاهده در کشور مورد بحث است و موافقان و مخالفان استدلال‌ها و دیدگاه‌های خود را مطرح می‌کنند، دو طرف نباید یکدیگر را به همراهی با دشمن متهم کنند و به جان هم بیفتند.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. تا به حال جایی دیده نشدهکه مخالفان بگویند چرا با این لوایح مخالفند بهنظرم اختلاف بر سر چیز هایی کهنمی خواهن مردم بفهمند اما مردممی دانند

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »