بازداشت دو دانشجوی خارجی در پی تبدیل ارز

زیتون– محمود نیلی احمدآبادی٬ رییس دانشگاه تهران٬ خبر از آن داد که دو دانشجوی غیر ایرانی این دانشگاه برای تبدیل ارز خود به ریال ایرانی بازداشت شده‌اند.

اتهام این دو دانشجو٬ اخلال در نظام ارزی کشور بوده است.

به گفته محمود نیلی البته این دو دانشجوی خارجی پس از مدتی با تلاش‌های دانشگاه آزاد شدند.

رییس دانشگاه تهران به ایسنا گفت که بازداشت این دو دانشجو چهارشنبه هفته گذشته وقتی انجام می‌شود که به منظور پرداخت شهریه دانشگاه و برای تبدیل «حدود دو هزار دلار ارز» به میدان فردوسی می‌روند، جایی که از کانون‌های فعالیت‌ صراف‌ها در ایران است.

نیلی احمدآبای به هویت، ملیت و محل نگهداری دانشجویان بازداشتی اشاره نکرده است.

به گفته رییس دانشگاه تهران دو دانشجوی خارجی این دانشگاه «دو شب در بازداشت ماندند» و دانشگاه تهران پس از مطلع شدن از ماجرا با «پیگیری‌های لازم از دستگاه‌های امنیتی» توانست آنها را آزاد کند.

محمود نیلی احمدآبادی در همین رابطه به ایلنا گفت که باید شرایط لازم برای حضور چهره‌های علمی-بین‌المللی اعم از استاد و دانشجو در کشور فراهم شود و شاهد بروز مشکلات این چنینی برای آنها در داخل کشور نباشیم.

او ادامه داد: «در شرایط بحرانی همه باید در یک راستا عمل کنند و کمک هم دیگر باشند، اما به نظر می‌آید در حال حاضر چنین اتفاق نظری وجود ندارد.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »