احتمال تعطیلی نیروگاه اتمی بوشهر

زیتون– علی‌اکبر صالحی٬ رییس سازمان انرژی اتمی ایران٬ هشدار داد که احتمال تعطیلی نیروگاه اتمی بوشهر می‌رود.

او با انتقاد از بودجه اندکی که در لایحه بودجه سال آینده به نیروگاه بوشهر اختصاص یافته گفت که با رقم فعلی «تکلیف این نیروگاه در سال آینده مشخص نیست.»

صالحی امروز (چهارشنبه) از این که «وزارت نیرو برق تولیدی نیروگاه بوشهر را ارزان می‌خرد» انتقاد کرد.

خبرگزاری فارس در این رابطه نوشت که  علی‌اکبر صالحی در سخنرانی‌اش در همایشی صنعتی در تهران گفته است: «وزارت نیرو هر کیلووات ساعت را از نیروگاه بوشهر معادل نیم سنت می‌خرد، اما برق کشور با قیمت حدود ۹ سنت صادر می‌شود.»

رییس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به این که برق بوشهر ۴۰۰ میلیون دلار خریداری می‌شود، اما مجموع هزینه این نیروگاه ۱۲۰۰ میلیارد تومان است گفت: «به این ترتیب نمی‌دانیم سال آینده مابه‌التفاوت ۸۰۰ میلیارد تومانی را از کجا بیاوریم.»

از سوی دیگر بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی، نیز گفته است که با رقم بودجه ارائه‌شده فعلی، تکلیف نیروگاه بوشهر «برای سال آینده مشخص نیست».

روز پنج‌شنبه نیز محمد احمدیان، معاون این سازمان، به خبرگزاری «خانه ملت» گفته بود بودجه پایین و افزایش شدید نرخ ارز باعث شده است اداره نیروگاه بوشهر در سال آینده «با اما و اگر» همراه باشد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »