? پیام تسلیت به خانواده شریعتی و شریعت رضوی

زیتون– جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی درگذشت پوران شریعت رضوی را تسلیت گفتند.

پوران شریعت‌ رضوی  روز جمعه ۲۶ بهمن در سن ۸۴ سالگی در تهران درگذشت. او پس از سکته مغزی در بیمارستان لاله تهران بستری شده بود.

شریعت‌ رضوی از دانشگاه سوربن دکترای ادبیات فارسی داشت. موضوع پایان‌نامه‌ی او که در سال ۱۹۶۳ به راهنمایی ژیلبر لازار از آن دفاع کرد، توصیف طبیعت در شعر تغزلی فارسی در قرن هفتم است.

پوران شریعت رضوی٬ همسر علی شریعتی و خواهر مهدی شریعت رضوی٬ یکی از سه کشته ۱۶ آذرماه در دانشگاه تهران٬ بود.

از تشیع پیکر پوران شریعت رضوی در حسینیه ارشاد جلوگیری به عمل آمده است.

پیکر پوران شریعت رضوی درامامزاده عبدالله و در کنار مزار برادرش مهدی، و همچنین احمد قندچی و مصطفی بزرگ‌نیا، سه دانشجوی کشته شده ۱۶ آذر ۳۲ به خاک سپرده شد.

متن کامل این پیام که برای انتشار در اختیار «زیتون» قرار گرفته٬ به شرح زیر است.
دوستان گرامی احسان، سوسن، سارا و مونای عزیز
ما جمعی از دوستان شما از فعالان فرهنگی و مدنی و سیاسی در خارج از کشور درگذشت مادر عزیزتان خانم دکتر پوران شریعت رضوی را از صمیم قلب به شما و همه آشنایان و بازماندگان فکری و خانوادگی ایشان تسلیت می گوییم.
خانم شریعت رضوی پس از عمری تلاش و رنج و مقاومت و مداومت برای بهبودی اوضاع این سرزمین و مردمان به خصوص جوانانی که آینده سازان این دیارند، اینک در آرامشی ابدی آرمیده است. بسیار متاسفیم که پیکر ایشان را به ساختمانی که اعتبار از نام همسرش می گرفت راه ندادند. اما چه باک. مادر شما در طول زندگی اش با حفظ قناعت و مناعت طبعی همیشگی، در استقلال زیست پس چه بهتر که به هنگام وداع نیز کوته بینانی که نگاهبانان قلعه زر و زور و تزویرند، مرزی دوباره و روشن کشیدند! اگر مادر شما در طول عمرش سعی داشت در برابر همه تهدیدها و تطمیع ها با حفظ استقلال خویش مانع مخدوش شدن این مرز شود در آخرین وداع نیز این مرز بین آگاهی و آزادی و برابری در برابر جهل و تزویر و سرکوب و بهره کشی خود به خود دوباره ترسیم شد.
چهره های مغموم و مظلوم اما مصمم و پیگیر در برابر پله های بیرونی حسینیه ارشاد در روز تشییع برای هر بیننده ای نمادی از اقشار آگاه کنونی این سرزمین و چشم اندازی امید بخش برای آینده ایران ماست.
ایکاش نزدیک تان بودیم و در این دوران سخت وصعب و در برابر این ناملایمات و در غم از دست دادن مادر تسلایتان می دادیم.
ما نیزبدین وسیله از هموطنان عزیزمان دعوت می کنیم به پاس یک عمر پایداری و خدمات زنده یاد پوران شریعت رضوی در مراسم بزرگداشتی که روز پنج شنبه دوم اسفند ماه ۱۳۹۷ از ساعت پنج تا هفت بعد از ظهر در «کانون توحید» (تهران) از سوی خانواده دکتر علی شریعتی برگزار خواهد شد، شرکت نمایند.

مهرداد احمدزاده- علی افشاری- مهدی امین زاده- عبدالعلی بازرگان- ئالان توفیقی- نیره توحیدی- مهدی جامی- رضا حاجی- علی حاجی قاسمی- سهراب رزاقی- معصومه شاپوری- منصوره شجاعی- احمد علوی- رضا علیجانی-حسن فرشتیان- جمیله کدیور-علی کشتگر- حسین کمالی-علی کلایی-علی مزروعی- مسعود لدنی- رضا مسموعی- مهدی ممکن- یاسر میردامادی- علی اکبر موسوی(خوئینی)- مهدی نوربخش- حسن یوسفی اشکوری

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »