وزارت امور خارجه ایران عربستان را به صدور تروریسم سازمان یافته در جهان محکوم کرد

زیتون– بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه٬ امروز (سه‌شنبه) عربستان سعودی را پدرخوانده واقعی تروریسم تکفیری در جهان و منطقه معرفی کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور را «پدرخوانده تروریسم تکفیری» و «قلب شرارت در منطقه و جهان» نامید.

عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی، دیروز اتهامات مقام‌های ایران درباره دخالت کشورش در حمله اخیر به اتوبوس سپاه پاسداران را رد کرده و در مقابل، جمهوری اسلامی ایران را «بزرگ‌ترین حامی تروریسم» خوانده بود.

بهرام قاسمی در واکنش به سخنان تازه عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی، «سخنان او را «بی‌مایه و آکنده از نفرت» توصیف کرد و گفت: «سخنان ایشان که سابقه‌ای بس طولانی در دروغ‌پردازی و کینه‌ورزی نسبت به ایران و ایرانیان دارد، هرگز این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که پدرخوانده واقعی تروریسم تکفیری در جهان و منطقه کسی جز دولت متبوع او نیست.»

امروز سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری خود، عربستان سعودی را «خاستگاه تفکری بنیادگرا که محل صدور تروریسم سازمان‌یافته در سطح بین‌المللی است،» توصیف کرد که به گفته او «اساساً فاقد هرگونه صلاحیت و اعتباری است که بخواهد دیگر کشورها را به حمایت از تروریسم متهم کند.»

قاسمی در ادامه ، خطاب به عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجی عربستان، توصیه کرد: « باید به‌جای فرافکنی و تلاش مذبوحانه برای منحرف کردن افکار عمومی جهان از نقش خود در تاسیس و ترویج این گروه‌های بی‌رحم و آدمکش، پاسخگوی تروریسم ریشه‌دار در داخل ساختار حاکمیتی عربستان و روایت‌گر جنایات و فجایع عظیم ضد انسانی خود در اثر تهاجم نظامی به مردم یمن و کشتار مردم بیگناه دیگر کشورها منطقه و حتی دیگر کشورهای جهان توسط گروه‌های تروریستی تولید خود در منطقه و جهان باشد.»

پیش از این نیز تنی چند از چهره‌های سیاسی و نظامی ایران عربستان سعودی را به دلیل حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان٬ محکوم کرده بودند.

پیشتر  محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، عربستان و امارات را متهم کرده بود که «با دستور اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها» اقدام به «توطئه علیه جمهوری اسلامی» می‌کنند.

حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، نیز در آیین بزرگداشت کشته‌شدگان حمله به اتوبوس سپاه در جاده خاش – زاهدان، عربستان سعودی را «قلب شرارت در منطقه و جهان» نامید و گفت: «آل سعود بداند، ماندنی نیست.»

این فرمانده ارشد سپاه پاسداران تهدید کرد که «رزمندگان سپاه» در مقابل آمریکا، اسرائیل و متحدان منطقه‌ای آنها می‌ایستند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »