? پیام تسلیت جمعی از نواندیشان دینی ایران به مناسبت درگذشت دکتر پوران شریعت رضوی

زیتون– جمعی از نواندیشان دینی ایران به مناسبت درگذشت دکتر پوران شریعت رضوی پیام تسلیتی صادر کردند.

پوران شریعت‌ رضوی  روز جمعه ۲۶ بهمن در سن ۸۴ سالگی در تهران درگذشت. او پس از سکته مغزی در بیمارستان لاله تهران بستری شده بود.

شریعت‌ رضوی از دانشگاه سوربن دکترای ادبیات فارسی داشت. موضوع پایان‌نامه‌ی او که در سال ۱۹۶۳ به راهنمایی ژیلبر لازار از آن دفاع کرد، توصیف طبیعت در شعر تغزلی فارسی در قرن هفتم است.

پوران شریعت رضوی٬ همسر علی شریعتی و خواهر مهدی شریعت رضوی٬ یکی از سه کشته ۱۶ آذرماه در دانشگاه تهران٬ بود.

پیکر پوران شریعت رضوی درامامزاده عبدالله و در کنار مزار برادرش مهدی، و همچنین احمد قندچی و مصطفی بزرگ‌نیا، سه دانشجوی کشته شده ۱۶ آذر ۳۲ به خاک سپرده خواهد شد.

متن کامل این پیام که برای انتشار در اختیار «زیتون» قرار گرفته٬ به شرح زیر است:

تنها حقیقت است که می ماند!
روح شکیبای دکتر پوران شریعت رضوی پس از عمری تلاش، پایداری و تحمل سختی‌های وارده از دوست و دشمن، از تن خاکی رها شد. او در کودکی برادر خود “علی اصغر” را در برابر تجاوز ارتش شوروی، در اوان جوانی مهدی (آذر) برادر دیگر را با گلوله استبداد در صحن دانشگاه و همسر نامدار خویش علی شریعتی را در میانسالی از دست داد و بار سنگینِ یک زندگی پر فراز و نشیب را به تنهایی بدوش کشید؛‌ اما همیشه پاسدار عزت نفس، ایمان و اصالت خویش در برابر شدائد روزگار، تهدید و تطمیع های اصحابِ «زر و زور و تزویر» و مخالفانِ «آزادی و برابری و عرفان» ماند.
ما جمعی از نواندیشان دینی ایرانی، درگذشت این بانوی فرهیخته را به فرزندان فرزانه آن مرحوم احسان، سارا، سوسن، مُنا و خانواده بزرگ معنوی ایشان تسلیت می‌گوییم و برای آن عزیز از دست رفته آمرزش و آرامش، و برای بازماندگان صبوری و پایداری از مبدا هستی خواستاریم.
حسن یوسفی اشکوری- محمدجواد اکبرین-عبدالعلی بازرگان- محمد برقعی- رضا بهشتی معز- سروش دباغ- عبدالکریم سروش- احمد صدری- محمود صدری- رضا علیجانی- حسن فرشتیان- حسین کمالی- مهدی ممکن- یاسر میردامادی- صدیقه وسمقی

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »