واکنش جمهوری اسلامی به اظهارات رییس جمهوری آمریکا

ترامپ جمهوری اسلامی را «دیکتاتوری فاسد» خواند

زیتون– دونالد ترامپ٬ رییس جمهوری آمریکا٬ در جریان سخنرانی سالانه خود در کنگره آمریکا حکومت ایران را یک «دیکتاتوری فاسد» توصیف کرد.

ترامپ در بخشی از سخنرانی سالانه خود حکومت ایران را «دولت اصلی حامی تروریسم» و «یک رژیم رادیکال» توصیف کرد و گفت دولت او برای مقابله با این حکومت «قاطع» است.

رییس‌ جمهوری آمریکا همچنین جمهوری اسلامی را یک «دیکتاتوری فاسد» توصیف کرد و گفت برای این‌که اجازه ندهد به «سلاح هسته‌ای» دست یابد، از توافق اتمی «فاجعه‌بار» با تهران خارج شده‌است.

ترامپ در ادامه از بازگشت تحریم‌ها علیه ایران دفاع کرده و می‌گوید این تحریم‌ها «سخت‌ترین مواردی هستند که علیه یک کشور اعمال شده‌است.»

محمدجواد ظریف٬ وزیر امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ در مورد ایران در سخنرانی سالانه در کنگره، گفته است واشینگتن در خاورمیانه از «دیکتاتورها، قصاب‌ها و افراطیون» حمایت می‌کند.

او در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت که ایرانیان، از جمله هم‌وطنان یهودی ما، در حال گرامیداشت چهلمین سال پیشرفت، با وجود فشارهای ایالات متحده هستند؛ درست در زمانی‌که دونالد ترامپ در جریان سخنرانی سالانه امسال، بار دیگر اتهام‌هایی را متوجه ما کرده‌است.

ظریف در ادامه پست خود در توئیتر نوشته است «خصومت ایالات متحده، آن را به‌سوی حمایت از دیکتاتورها، قصاب‌ها و افراطیون سوق داده‌است؛ کسانی که تنها ثمره‌شان برای منطقه ما، ویرانی بوده‌است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

واکنش جمهوری اسلامی به اظهارات رییس جمهوری آمریکا

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »